روحانی: درآمد نفتی ما از ۱۲۰ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است

دوشنبه, 24ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن

حسن روحانی مدعی شده که با وجود مشکلات گسترده اقتصادی، مردم ایران همچنان به حکومت جمهوری اسلامی «اعتماد دارند».

حسن روحانی مدعی شده که با وجود مشکلات گسترده اقتصادی، مردم ایران همچنان به حکومت جمهوری اسلامی «اعتماد دارند».

رئیس‌جمهوری ایران با اشاره به فشار تحریم‌های آمریکا گفته است که درآمد نفتی کشور «که در سال ۹۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار بود» در سال ۹۸ به «کمی از بیش از ۲۰ میلیارد دلار» رسید.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسن روحانی که روز یک‌شنبه ۲۳ شهریور از طریق ویدئو کنفرانس به مناسبت شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها سخنرانی می‌کرد، گفت تحریم‌ها مشکلات مالی به وجود آورده ولی مدعی شد که آمریکا در زمینه سیاسی و حقوقی «شکست‌های کم‌نظیری» خورده است.

اظهارات آقای روحانی درباره کاهش درآمدهای نفتی به ۲۰ میلیارد دلار در سال ۹۸ در حالی مطرح شده که روز ۲۴ خرداد امسال، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری گفته بود درآمدهای نفتی ایران از سالی ۱۰۰ میلیارد دلار، به حدود هشت میلیارد دلار در سال ۹۸ رسیده است.

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران، نیز روز ۱۳ شهریور گفته بود که «امکان فروش حتی یک قطره نفت وجود ندارد» و حتی اگر نفت به فروش برسد، «امکان تبادل مالی» وجود ندارد.

ارائه آمارهای کاملا متفاوت و گاه متضاد در سخنرانی‌های مقام‌های دولت ایران یک روند قابل انتظار و سابقه‌دار است.

رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی امروز خود همچنین مدعی شد که با وجود مشکلات گسترده اقتصادی، مردم ایران همچنان به حکومت جمهوری اسلامی «اعتماد دارند».

او گفت علت اعتماد مردم این است که می‌بیند و آب و برق‌شان در شرایط تحریم قطع نمی‌شود و اگر بیمار شوند، پزشک و بیمارستان در اختیار آنهاست.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.