محسن رنانی: روحانی پیش از زمینگیر شدن نقش مافیای سپاه را در ماجرای ارز افشاء کند

چهارشنبه, 16ام مهر, 1399
اندازه قلم متن
محسن رنانی اقتصاددان و استاد دانشگاه اصفهان. © اسکان نیوز

محسن رنانی، اقتصاددان و استاد دانشگاه اصفهان، از روحانی خواست که نقش “مافیای اقتصادی سپاه پاسداران” را در ماجرای ارز افشاء کند، والا زیر چرخ دنده های فشار سپاه کاملاً فلج خواهد شد.

محسن رنانی سپاه پاسداران را متهم کرد که با استفاده از اهرم های قدرتمند اقتصادی خود قصد دارد دولت حسن روحانی را زمینگیر کند. او با اشاره به افزایش بی سابقۀ قیمت دلار در کشور گفت : “تمام شواهد نشان می دهد که ماجرای ارز یک اقدام کاملاً سیاسی است و دست سپاه همان اندازه که در ماجرای دستگیری محیط زیستی ها و قتل سیدامامی آلوده است در ماجرای ارز هم آلوده است.”

رنانی خطاب به روحانی گفت که “اگر کوتاهی کند و به ریشه های ماجرای هفته های اخیر ارز نپرداخته و واقعیات را به مردم نگوید و نام آن شش تعاونی و سهامداران آن را اعلام نکند زیر چرخ دنده های حوادثی که پیاپی آفریده می شوند فلج خواهد شد.”

به گفتۀ محسن رنانی شصت درصد پول کشور در اختیار سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، بنیاد تعاون، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب، ستاد اجرایی احکام امام، بنیاد علوی، بنیاد کرامت، آستان قدس و… است که در اصل دولت سایه را تشکیل می دهند و هر زمان بخواهند می توانند از طرق مختلف از جمله از طریق بازار ارز یا طلا یا مسکن “اقتصاد ایران را فلج و دولت ها را بی خاصیت و بلااثر” کنند.

با این حال، در اظهاراتی جداگانه، حسن روحانی، از منتقدانش در قدرت و ای بسا از رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف، خواست که از “سیاه نمایی” علیه دولت دست کم تا پایان دورۀ بحران کرونا دست بردارند. او گفت : “دست کم تا پایان کرونا دست نگهداریم و سیاه نمایی را ادامه ندهیم و تخریب دولت را تعطیل کنیم، هر چه اختلاف بیشتر شود دشمن امیدوارتر می شود.”

روحانی خطاب به منتقدانش یادآور شد : “همۀ ما که در این کشور هستیم سرنوشت مشترک داریم”. به گفتۀ او “آنهایی که در خارج کشور ضدانقلاب هستند حساب شان جدا است […] اما همۀ ما در داخل کشور سرنوشت واحد داریم و وظیفه داریم واقعیت ها را برای مردم بگوئیم.”

وی با اشاره به اظهارات منتقدانش از جمله رئیس مجلس دربارۀ کاهش ارزش پول ملی تلویحاً گفت که کاری از دست هیچکس ساخته نیست. او گفت : در قبال کاهش ارزش ریال “بانک مرکزی چه کند؟ شما بگویید که جز برنامه های فعلی چه کاری از دست بانک مرکزی برمی آید؟”

روحانی تصریح کرد که نمی تواند دربارۀ “برخی مسائل که باعث سوءاستفادۀ دشمنان” می شود، صحبت کند. اما، نباید کارهایی را که دولت کرده، نادیده گرفت. روحانی از کارشناسان امور اقتصادی خواست که “دربارۀ آمارهای افتخارآمیز دولت صحبت کنند.”

در روزهای گذشته محمدباقر قالیباف که از نظر مدافعان روحانی خود را برای انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری آماده می کند، گفت که کنترل امور و اقتصاد از دست دولت روحانی خارج شده و باید مجلس را به عنوان “ستاد اصلی” مسئول ادارۀ کشور کرد.

امروز همچنین محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، مجلس شورای اسلامی و رئیس آن را متهم کرد که با اعلام علنی لغو نشست سران سه قوه به درخواست حسن روحانی “اتفاقات عجیبی” را رقم می زند.

او یادآور شد که لغو این جلسه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی محمدباقر قالیباف صورت گرفت و این اولین بار نیست که “نشست سران سه قوه لغو می شود و خبرش هم منتشر نمی شود، ولی الان نمی دانم چرا این طور شده است.”

رئیس دفتر روحانی سپس گفت که نسبت به مجلس پیشین، شمار کسانی که خطاب به دولت ادبیات و “الفاظ نامناسب و تُند” را به کار می‌گیرند افزایش یافته است. او بی آنکه مشخصاً از رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف، نام ببرد گفت : “برخی به اسم رسیدگی به مشکلات مردم سفر کرده و حرف های تبلیغاتی می زنند و انتظارات مردم را بالا می برند.”

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.