واکنش رحیمی به منتقدان تحقیر و ضرب‌وشتم خیابانی متهمان: ادای روشنفکری درمی‌آورند

دوشنبه, 21ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران

رئیس پلیس تهران در واکنش به انتقادها از گرداندن متهمان در خیابان‌ها و کتک زدن آنها در انظار عمومی گفته است که افراد «برای درآوردن ادای روشنفکری» انتقاد می‌کنند.

حسین رحیمی که روز دوشنبه ۲۱ مهرماه به خبرنگاران درباره اجرای «طرح ناظر» توضیح می‌داد، گفت: «برخی برای مطرح کردن خودشان و برخی هم برای درآوردن ادای روشنفکری چنین اقداماتی را انجام می‌دهند … و در این راه هم نه کوتاه می‌آییم و نه اسیر جوسازی‌ها خواهیم شد.»

رئیس پلیس تهران گفت که گرداندن این افراد که به گفته او «اراذل و اوباش قداره‌به‌دست» هستند، « با حکم مرجع قضایی» بوده است.

روز سه‌شنبه، ۱۵ مهر، چند متهم به اقدامات «شرارت‌آمیز» از جمله موبایل‌قاپی، سوار بر وانت در منطقه مشیریه تهران گردانده شدند و نیروهای پلیس که شماری از آنها چهره خود را پوشانده بودند، آنها را در ملاء عام مورد ضرب و شتم قرار دادند.

انتشار تصاویری از این ماجرا و کتک خوردن یکی از متهمان توسط یک مامور نقاب‌دار بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

خبرگزاری تسنیم نیز روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه گزارش داد که پلیس گیلان تعدادی از متهمان درگیری با قمه در بیمارستان پورسینای رشت را در سطح شهر گردانده است.

به گزارش این خبرگزاری، پلیس گیلان این اقدام را انجام داد تا «درس عبرتی باشد برای کسانی‌که مرتکب چنین جرائمی می‌شوند».

فعالان حقوق بشر از اقدام پلیس ایران در ضرب‌وشتم افراد در خیابان‌ها و گرداندن تحقیرآمیز متهمان انتقاد کردند.

این فعالان حقوق بشری می‌گویند، اجرای چنین مجازات و تنبیهی نقض آشکار پیمان‌نامه‌ها و میثاق‌های حقوق بشری و حتی قوانین جمهوری اسلامی است.

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، روز دوشنبه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا پلیس اقدام به کتک زدن یکی از این متهمان کرده است، مدعی شد که این فرد که به یکی از زنان حاضر در خیابان «فحاشی کرد» و «مأمورانی که دور او بودند، برای ساکت کردن او «مجبور شدند» او را کتک بزنند».

او در عین حال گفته که این مامور باید «سعه صدر» بیشتری می‌داشت.

منابع: ایرنا و ایسنا / ر.ح / پ.پ

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.