رهبر کره شمالی با چشمانی اشکبار از مردم خود «عذرخواهی» و «قدردانی» کرد

سه شنبه, 22ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در جریان سخنرانی اخیر خود در رژه آخر هفته به وضوح احساساتی شد و با چشمانی اشکبار از نیروهای نظامی کشورش به خاطر «فداکاری و ایثارشان» قدردانی کرد.

او همچنین افزود از این‌که نتوانسته به دلیل «تحریم‌های بین‌المللی» و «محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا»، زندگی شهروندان کره شمالی را طبق وعده‌ها بهبود ببخشد، معذرت می‌خواهد.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد رهبر کره شمالی در سخنانی که شنبه گذشته به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد حزب کارگران در پیونگ یانگ ایراد کرد، از هزاران نیروی نظامی به خاطر قبول مسئولیت مقابله با خرابی‌های ناشی از توفان‌های اخیر و همه‌گیری کرونا قدردانی کرده است.

در ویدئوی تدوین‌شده‌ای که از شبکه تلویزیونی دولت کره پخش شده است، کیم جونگ اون با چشمانی اشکبار در برابر دوربین ظاهر می‌شود و جایی در میان سخنانش به نظر می‌رسد بغض امانش نمی‌دهد.

او گفت از این‌که، به گفته او، تا کنون حتی یک شهروند کره شمالی نیز به ویروس کرونا مبتلا نشده است، بسیار خرسند و قدردان است. این در حالی است که مقام‌های کره جنوبی و آمریکا پیشتر درباره صحت این موضوع ابراز تردید کرده بودند.

رهبر کره شمالی افزود که «اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با ویروس کرونا، تحریم‌های بین‌المللی و توفان‌های متعدد، همگی دست به دست هم داد تا دولت نتواند به وعده‌های خود برای بهبود زندگی شهروندان عمل کند.»

کیم جونگ اون گفت: «تلاش‌ها و خلوص من به قدری نبود که مردم ما را از شر مصائب زندگی‌شان برهاند.» رهبر کره شمالی در ادامه تاکید کرد: «با وجود این، مردم ما همواره به من باور و اعتماد مطلق داشته‌اند و از تصمیم و عزم من – هر آن‌چه که بوده – حمایت کرده‌اند.»

کره شمالی، روز شنبه، از جدیدترین موشک قاره‌پیمای خود رونمایی کرد؛ موشکی که گفته می‌شود قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای به وزن حدودا سه تُن است. این رژه نمایشی واکنش برخی کشورها از جمله ژاپن را نیز به دنبال داشته که بر تقویت قوای موشکی خود برای مقابله با تهدید‌های پیونگ یانگ تاکید کرده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از چهل درصد جمعیت کره شمالی از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و ممکن است این معضل به دلیل سیل و توفان‌های تابستانی پیاپی، تشدید هم شده باشد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.