قیمت مرغ در ایران به کیلویی ۲۶ هزار تومان رسید

پنجشنبه, 24ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

در پی روند تصاعدی قیمت مرغ در ایران در ما‌ه‌ها و روزهای گذشته، قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران به ۲۶ هزار تومان رسید.

بر اساس گزارش میدانی خبرگزاری ایسنا، امروز پنج‌شنبه، بیست‌وچهارم مهرماه، مرغ در برخی خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران با مبلغ ۲۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اواسط مهرماه افزایش قیمت کنجاله سویایی را دلیل افزایش قیمت مرغ اعلام کرده بود. با این که محمد یوسفی از فروش قیمت مرغ با نرخ ۱۸۵۰۰ تا ۱۹۵۰۰ قیمت برای هر کیلو در آن تاریخ خبر داده بود، اما بسیاری از خرده‌فروشان هر کیلو مرغ را با قیمت ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان به فروش می‌رساندند.

مرغداران و تولیدکنندگان افزایش قیمت مرغ را در ماه‌های گذشته معلول کمبود نهاده‌های دام و طیور با قیمت‌های مصوب، افزایش قیمت نهاده‌ها در بازار آزاد و به طور کل افزایش هزینه‌های تولید عنوان می‌کنند.

محمد رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اخیرا با انتقاد از گرانی مرغ گفته بود: «دولت اگر نمی‌تواند ارز ترجیحی تهیه نهاده‌های دامی را تخصیص دهد، قیمت نهاده‌ها را آزاد [کند]، ولی به شش دهک پایین درآمدی، «یارانه پروتئینی» پرداخت کند.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.