اقدام به خودکشی عادل مکرم، متهم سیاسی در زندان ارومیه

چهارشنبه, 30ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – عادل مکرم، متهم سیاسی در زندان ارومیه شب دوشنبه ۲۸ مهر به نشانه اعتراض نسبت به وضعیت خود، با خوردن شیشه و بریدن رگ پایش اقدام به خودکشی کرد و صبح امروز جهت درمان به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. آقای مکرم روز یکشنبه ۲۷ مهرماه نیز اقدام به خودسوزی کرد و از ناحیه پای راست دچار سوختگی درجه یک (سطحی) شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب دوشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹، عادل مکرم، متهم سیاسی در زندان ارومیه به نشانه اعتراض نسبت به وضعیت خود اقدام به خودکشی کرد.

آقای مکرم که با خوردن شیشه و بریدن رگ پای خود خودکشی کرده بود، صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه جهت درمان به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده و از آخرین وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

آقای مکرم روز یکشنبه ۲۷ مهرماه نیز اقدام به خودسوزی کرد و از ناحیه پای راست دچار سوختگی درجه یک (سطحی) شد. وی مجددا همان روز اعلام اعتصاب غذا کرده و تهدید کرده بود که خودکشی خواهد کرد و نهایتا به یکی از سلول‌های انفرادی زندان منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع از شرایط این زندانی در این خصوص به هرانا گفت: «عادل مکرم در حضور قاضی ناظر و معاون زندان اقدام به خودسوزی کرد و شلوار بر تنش سوخت و برای درمان سوختگی پا به بهداری زندان منتقل شد.»

عادل مکرم از روز یکشنبه ۱۳ مهرماه امسال در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۰ ماهه خود با دوختن لب‌هایش اعتصاب غذا کرد و یک روز بعد به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد. نهایتا روز چهارشنبه ۱۶ مهر با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد. وی مجددا از روز دوشنبه ۲۱ مهرماه در پی عدم تحقق وعده مسئولان زندان و تداوم بلاتکلیفی اعتصاب غذا کرد و شب سه‌شنبه ۲۲ مهر به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد. او عصر روز چهارشنبه ۲۳ مهر پس از پایان دادن به اعتصاب غذا به بند عمومی منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع از شرایط آقای مکرم در این خصوص به هرانا گفت: “پیشتر مسئولان وعده داده بودند که پس از ۱۰ ماه بلاتکلیفی او را با وثیقه از زندان آزاد کنند. عادل مکرم هم از ابتدا گفته بود اگر تا یکشنبه این اتفاق رخ ندهد مجددا اعتصاب غذا خواهد کرد و روز دوشنبه مجددا اعتصاب خود را به مسئولان زندان اعلام کرد”.

آقای مکرم آذرماه ۹۸ پس از دیپورت از کشور ترکیه به نیروهای امنیتی ایران تحویل داده شد. وی به مدت ١٩ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات خوی بسر برد و نهایتا به زندان ارومیه منتقل شد.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهم سیاسی در تاریخ ۱۳ شهریورماه امسال در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو برگزار شد. وی به “عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون و خروج غیرقانونی از کشور” متهم شده است.

عادل مکرم، ۳۰ ساله، پدر یک فرزند و در حال حاضر مجرد است. وی تا پیش از این در بند سیاسی زندان ارومیه بسر می‌برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.