افزایش بیش از ۱۱۸ درصدی میانگین قیمت مسکن در تهران در طول یک ‌سال

پنجشنبه, 6ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

بانک مرکزی ایران از افزایش بیش از ۱۱۸ درصدی میانگین قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران در ماه آبان سال ۹۹ نسبت به ماه مشابه در سال ۹۸ خبر داد.

روابط عمومی بانک مرکزی ایران در گزارشی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان‌ماه که روز پنج‌شنبه، ششم آذر منتشر کرده، این خبر را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آبان سال جاری، ۲۷۱.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱.۸ و ۱۱۸.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی ایران همچنین گزارش کرده که بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹، حاکی از کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در این ماه نسبت به مهرماه سال جاری است.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان سال ۹۹، به ۴.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۸.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تورم ماهانه متوسط قیمت نرخ معاملات مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه ۱۳۹۹، معادل ۱۰ درصد بوده که در آبان امسال نسبت به مهر سال جاری به ۱.۸ درصد رسیده است.

بانک مرکزی اعلام کرده این اتفاق، نشانه کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان‌ماه نسبت به مهرماه سال جاری است.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان سال ۹۹ از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور که از سوی اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود، استنتاج شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.