نوبخت: درباره غرامت هواپیمای اوکراینی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

شنبه, 22ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران، گفته است هنوز درباره پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی که دی‌ماه سال گذشته توسط سپاه پاسداران سرنگون شد «به جمع‌بندی نرسیده‌ایم».

او در گفت‌وگویی که روز شنبه، ۲۲ آذر، در خبرگزاری ایلنا منتشر شده، اخباری را که تاکنون در این باره منتشر شده «گمانه‌زنی» توصیف کرد.

پیش از این روزنامه شرق در گزارشی نوشته بود که ایران قرار است ۲۰۰ میلیون یورو به عنوان غرامت بپردازد، ولی اظهارات آقای نوبخت نشان می‌دهد که دولت درباره این مبلغ و نحوه پرداخت آن تصمیم نگرفته است.

پیش از این گزارش شده بود که فقط خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین، از ایران ۲۰۰ میلیون دلار برای جبران خسارات غیرمادی خود طلب کرده کرده است.

مقام‌های دولت اوکراین هم گفته‌اند که مبلغ غرامت پس از مشخص شدن جزئیات این سانحه بررسی خواهد شد.

هواپیمای اوکراینی با شماره پرواز ۷۵۲، بامداد ۱۸ دی‌‌ماه ۹۸ توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

مقام‌های دولت اوکراین و همچنین انجمن خانواده جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ که از طرف برخی از خانواده قربانیان این پرواز، پرونده سرنگونی هواپیما را پیگیری می‌کنند و این اقدام را «جنایت» می‌دانند، بارها تاکید کرده‌اند که پیش از دریافت غرامت، خواهان روشن شدن حقیقت ماجرا هستند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.