بازداشت باندهای قاچاق درختان هیرکانی و سرقت گازوییل نیروگاه برق در علی‌آباد کتول

یکشنبه, 23ام آذر, 1399
اندازه قلم متن

مقام‌های انتظامی و قضایی استان گلستان از بازداشت اعضای دو باند قاچاق چوب جنگل‌های هیرکانی و همچنین سرقت سوخت نیروگاه برق در شهرستان علی‌آباد کتول خبر دادند.

هادی هاشمیان، رییس کل دادگستری گلستان، روز یکشنبه ۲۳ آذرماه اعلام کرد یک باند قاچاق و خرید و فروش درختان سرخدار از جنگل‌های هیرکانی شناسایی و بازداشت شده‌اند.

به گفته او،‌ این افراد پس از قطع درختان و انتقال آن‌ها به کارگاهی در گرگان، از تنه درختان صنایع دستی و بدنه قلیان تولید کرده و در رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به فروش می‌رساندند.

هاشمیان گفت تاکنون سه نفر در این زمینه بازداشت و کارگاه تولیدی آن‌ها در گرگان نیز پلمپ شده است.

همزمان فرزاد تاجره، جانشین فرمانده انتظامی گلستان،‌ اعلام کرد متهمان سرقت دو میلیون لیتر گازوییل از نیروگاه برق در شهرستان علی‌آبادکتول بازداشت شدند.

این مقام انتظامی گفت تعدادی از کارکنان نیروگاه،‌ رانندگان تریلی و خریداران سوخت با تشکیل باند، گازوییل‌های ارسالی از شرکت نفت را که باید برای تولید برق استفاده می‌شد،‌ با ترفندهایی از نیروگاه خارج و در محل‌های از قبل تعیین‌شده دپو می‌کردند.

به گفته تاجره، متهمان پس از دپو،‌ سوخت‌ها را به شرکت‌هایی در استان‌های هم‌جوار و حاشیه تهران با قیمت آزاد به فروش می‌رساندند.

او ارزش سوخت‌های سرقت‌شده را بیش از ۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.