آمریکا هفت میلیون دلار ایران در امارات را توقیف کرد

چهارشنبه, 17ام دی, 1399
اندازه قلم متن

آمریکا از توقیف هفت میلیون دلار از دارایی‌های ایران در امارات برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم خبر داد. وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید این پول از طریق نقض تحریم‌های آمریکا به دست آمده بود.

    
سر در ساختمان مرکزی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در واشنگتن

سر در ساختمان مرکزی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در واشنگتن

وزارت دادگستری ایالات متحده روز گذشته (سه‌شنبه پنجم ژانویه) در بیانیه‌ای اعلام کرد هفت میلیون دلار دارایی ایران در امارات متحده عربی به نفع قربانیان تروریسم دولتی توقیف شد.

مطابق این بیانیه این پول بخشی از سود یک شبکه گسترده است که طی عملیاتی پیچیده و خلافکارانه قصد داشته حدود یک میلیارد دلار پول جمهوری اسلامی را با نقض تحریم‌های آمریکا جا به جا کند.

آمریکا اردیبهشت ۹۷ از توافق هسته‌ای و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و پس از آن تحریم‌های لغو یا تعلیق شده یک جانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی دوباره اعمال شدند.

ممنوعیت معاملات دلاری و محدودیت شدید در ارتباط‌های مالی و بانکی بین‌المللی بخشی از این تحریم‌ها است که جمهوری اسلامی تلاش می‌کند آنها را دور بزند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیوید برنز، معاون دادستان کل دادگستری ایالات متحده گزارش داده پولی که با همکاری مقام‌های اماراتی توقیف شده قرار بوده به حساب عوامل دخیل در اقدام‌های مجرمانه برای نقض تحریم‌ها علیه ایران واریز شود.

همکاری امارات، گرجستان و کره جنوبی

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه خود گفته توقیف هفت میلیون دلار از دارایی‌های ایران با همکاری مقام‌های قضائی امارات، گرجستان و کره جنوبی انجام شده است.

این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که خبرگزاری‌های ایران از توقیف یک کشتی تجارتی کره جنوبی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران “به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی دریایی” خبر دادند.

کره جنوبی و ایالات متحده این اقدام سپاه پاسداران را گروگان‌گیری به قصد اخاذی عنوان کرده‌اند. سخنگوی دولت، علی ربیعی در واکنش به این اتهام، کره جنوبی را به گروگان گرفتن و بلوکه کردن هفت میلیارد دلار دارایی ایران متهم کرده است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.