کلاهبرداری‌های میلیاردی در وب‌سایت‌های همسریابی و صیغه‌یابی

سه شنبه, 30ام دی, 1399
اندازه قلم متن

پلیس فتا اعلام کرد هیچ وب‌سایت یا کانال رسانه‌های اجتماعی همسریابی یا صیغه‌یابی مجوز قانونی ندارد

اغلب کلاهبرداری‌های مالی صورت‌گرفته در سایت‌های همسریابی سوءاستفاده از عواطف و احساسات و دادن وعده‌های دروغین بوده است- Pexels

رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای نیروی انتظامی با اشاره به کلاه‌برداری‌های مالی میلیاردی از مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت‌های همسریابی و صیغه‌یابی، بار دیگر تاکید کرد که هیچ وب‌سایت یا کانال رسانه‌های اجتماعی که در این زمینه فعالیت می‌کند، مجوز قانونی ندارد.

پاشایی در مهرماه نیز درمورد اخاذی و کلاه‌برداری مالی در این وب‌سایت‌های بدون مجوز هشدار داده بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ایران، معاون اجتماعی پلیس فتا روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه، از تشکیل هر روزه پرونده‌های متعدد کلاه‌برداری‌های مالی «بالغ‌بر یک‌میلیارد تومانی» یا تهدیدهای دیگر برای مراجعان به وب‌سایت‌های همسریابی و صیغه‌یابی خبر داد.

پاشایی با اشاره به اینکه این وب‌سایت‌ها «عمدتا در پیام‌رسان‌های غیربومی فعالیت می‌کنند»، اعلام کرد «وزارت ورزش و جوانان» که متولی قانونی این موضوع است، تاکنون هیچ‌گونه مجوز قانونی برای فعالیت این سایت‌ها و کانال‌ها صادر نکرده است.

به گفته پاشایی، اغلب کلاهبرداری‌های مالی صورت‌گرفته در این زمینه، «سوءاستفاده از عواطف و احساسات مراجعه‌کنندگان و دادن وعده‌های دروغین» بوده است که احتمال بروز صدمات روحی و روانی در فریب‌خوردگان و مال‌باختگان را نیز درپی دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا با هشدار درمورد تبلیغات مرتبط با همسریابی و صیغه در فضای مجازی، از رصد دائمی این‌گونه فعالیت‌ها خبر داد و گفت که موارد مجرمانه مربوط به این موضوع، مانند تحمیل خسارت‌های مالی، کلاهبرداری و اخاذی از مراجعه‌کنندگان، درصورت مشاهده، به‌منظور اقدام قضایی برابر قوانین و مقررات در دستور کار این پلیس قرار می‌گیرد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان نیز در مهرماه از شناسایی ۱۴۸ کانال و صفحه مجازی همسریابی و صیغه‌یابی در فضای مجازی و برخورد با گردانندگان آن‌ها خبر داده بود. اوگفته بود که پنج مورد از این کانال‌ها مربوط به استان اصفهان و بقیه مربوط به سایر استان‌های ایران بوده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.