رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست: به خاطر شرایط اقتصادی، مردم برای تامین گوشت حیوان شکار می‌کنند

دوشنبه, 6ام بهمن, 1399
اندازه قلم متن

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، گفته است در «شرایط اقتصادی کنونی» برخی افراد برای تامین گوشت اقدام به شکار حیوانات می‌کنند.

او در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه، ۶ بهمن در روزنامه همشهری منتشر شده، گفته است در حال حاضر ۳ میلیون اسلحه در دست مردم است و اگر «۳هزار نفر از این افراد، متخلف باشند و در سال ۱۰ یا ۱۵ بار به شکار بروند، حدود ۴۰هزار راس از حیات‌وحش شکار می‌شود».

آقای کلانتری تاکید کرده است که در زمینه توقف تولید سلاح شکاری در ایران با وزارت دفاع مذاکره کرده ولی زورش نرسیده است.

او همچنین درباره کاشت مواد مخدر در مناطق حفاظت شده در میانکاله و دامنه‌های زاگرسی کرمانشاه، گفته است «کشت مواد مخدر ممکن است در همه مناطق رخ دهد، اما نسبت کشت موادمخدر در مناطق حفاظت‌شده به‌دلیل حضور محیط‌بان‌ها بسیار کمتر است».

روزنامه شرق، مرداد ماه امسال در گزارشی نوشت که در چهار پنج سال گذشته برخی از مناطق صعب‌العبور زاگرس به کشت خشخاش اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، در قطعاتی که در مرزهای سه استان ایلام، لرستان و کرمانشاه به کشت خشخاش اختصاص یافته، « از قطعاتی به وسعت ۲۵۰ مترمربع یک کیلوگرم ماده مخدر به دست می‌آید» و «روستاییان قیمت هر کیلوگرم محصول مزرعه‌های بلاصاحب را هم ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان اعلام می‌کنند».

پیش از این، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات گفته بود که در غرب ایران، «فقط در یک فقره» در ۷۰ هکنار زمین خشخاش کشت شده است.

بر اساس گزارش روزنامه شرق، درآمد کشت خشخاش در هر هکتار زمین این مناطق، تا ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.