نام رییس سابق بانک صنعت و معدن در پرونده حسن رعیت، اعلام اتهامات ۲۱ نفر از شبکه همکاران حسن رعیت

چهارشنبه, 25ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- دومین جلسه دادگاه «حسن میرکاظمی» مشهور به «حسن رعیت»، نام «علی اشرف افخمی»، رییس سابق بانک صنعت و معدن، به عنوان متهم ردیف شانزدهم این پرونده اعلام شد. 

نام ۲۰ متهم دیگر نیز در این پرونده در این جلسه علنی شد که یکی از آن‌ها «منصور معتقد» برادر همسر حسن رعیت و متهم ردیف دوم است.

 منصور معتقد به «امحای اسناد مالی موجود در ساختمان مرکزی گروه میرکاظمی» و فراری دادن «افراد مطلع از اقدامات گروه میرکاظمی بعد از دستگیری متهم ردیف اول پرونده» متهم شده است.

در دومین جلسه دادگاه حسن رعیت نماینده دادستان به «روابط نزدیک» متهم ردیف اول با قاضی «غلامرضا منصوری» اشاره کرد بدون اینکه جزییات این ارتباط را فاش کند.

قاضی منصوری بازپرس پیشین شعبه ۹ دادسرای «فرهنگ و رسانه» و قاضی سابق بخش «لواسان» تهران بود که با ۵۰۰ هزار یورو که حاصل رشوه بود، از ایران فرار کرد. فرار او در اولین جلسه دادگاه متهمان به فساد اقتصادی در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ رسانه‌ای شد.

این قاضی نزدیک به اکبر طبری ۱۲ روز پس از رسانه‌ای شدن خبر فرارش از کشور و ۱۰ روز پس از اقامتش در هتل دوک بخارست به شکلی مشکوک جان باخت. 

حسن رعیت در مرداد ماه سال ۹۸ بازداشت شد. او از چهره‌های شناخته شده سرکوب‌ اعتراضات مردم و دانشجویان در ایران است و با اتهام‌های «فساد مالی» و «جعل اسناد» محاکمه می‌شود.

بسیاری از مردم در ایران حسن رعیت را با تصویری از او در جریان سرکوب اعتراضات در جریان انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ می‌شناسند؛ تصویری که او را سوار بر موتور و مسلح نشان می‌دهد.

در جلسه دوم رسیدگی به اتهامات حسن رعیت اعلام شده است که شرکت‌های او ۱۷۵میلیارد تومان به بانک کشاورزی بدهکار هستند.

حسن رعیت متهم است که ۳۷میلیون یورو از بانک صادرات گلستان برای واردات کالا دریافت کرده اما هیچ کالایی وارد نکرده است. 

علیرضا زاکانی، نماینده مجلس نهم، گفته بود که بدهی ریالی حسن رعیت در این پرونده ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده اما با دخالت اکبر طبری، معاون اجرایی قوه قضاییه، رای به سود حسن رعیت صادر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.