انتقاد سازمان انرژی اتمی ایران از یک وب‌سایت «وابسته به سپاه»

پنجشنبه, 16ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران.

سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت از وب سایت «مشرق نیوز» که گفته می شود وابسته به اطلاعات سپاه است، به شدت انتقاد کرد.

سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید، سایت مشرق نیوز در نوشتاری که پژواک دهنده صدای اسرائیل و «دشمنان ایران اسلامی است، آگاهانه و ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن ریخته و نمک بر زخم ایجاد شده توسط دشمنان می‌پاشد. »

سایت مشرق نیوز در مطلبی که روز ۲۷ فروردین با عنوان ««سیستم عامل» معیوب سازمان انرژی اتمی و خطاهای فاحشِ ویرانگر» از مدیریت علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی انتقاد کرده و به موضوع انفجارهای اخیر در تاسیسات غنی سازی ایران در نطنز پرداخته است.

مشرق نیوز به اظهارات علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، اشاره کرده که گفته بود انفجار ۱۲ تیر پارسال در نطنز، حاصل کارگذاری «مواد منفجره از طریق جاسازی در یک میز سنگین و وارد کردن آن به سایت نطنز» بود.

این رسانه وابسته به اطلاعات سپاه در ادامه نوشته است در صورتی که اظهارات علیرضا زاکانی درست باشد، «این حد از بی‌کفایتی و بی درایتی، حقیقتا مرزهای «قصور» را می‌درد و به شدت شائبه «تقصیر» به میان می‌کشد.»

در پاسخ به این مطلب، سازمان انرژی اتمی گفته است که یک «سازمان علمی، فنی و تحقیقاتی» است و «وظیفه حفظ و حراست از آن نیز بر عهده نهادهای امنیتی کشور از جمله وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی» است.

سازمان انرژی اتمی ایران همچنین می‌گوید٬ تمامی افراد «حقیقی و حقوقی، شرکت‌های خصوصی و پیمانکارانی که قصد همکاری در قالب استخدام و یا انجام پروژه با سازمان را دارند پیش از شروع فعالیت برای مدتی توسط نهادهای اطلاعاتی ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفته و پس از کسب مجوز از مجاری مربوطه، با سازمان همکاری» می‌کنند.

به دنبال خرابکاری‌ها و حملات اخیر به تاسیسات اتمی ایران اصولگرایان به شدت از اقدامات دولت حسن روحانی در قبال برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده‌اند.

این انتقادات همزمان با نزدیک شدن به توافق احتمالی بر سر احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در مذاکرات هسته‌ای در وین و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در ایران تشدید شده است.

در همین زمینه، فریدون عباسی، نماینده اصولگرا و رئیس کمیسیون انرژی مجلس ایران، گفته است در طول ۱۵ سال گذشته، پنج انفجار «بزرگ» در تاسیسات هسته‌ای نطنز رخ داده و علاوه بر آن حوادث کوچک متعددی هم در این تاسیسات به وقوع پیوسته است.

به گفته فریدون عباسی، در تازه ترین انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز که بامداد روز ۲۲ فروردین امسال رخ داد، «قسمت انتهایی شبکه توزیع برق» را هدف قرار دادند و علاوه بر آن در «باطری‌خانه» که ذخیره برق داشته نیز «انفجار» صورت گرفته تا شبکه توزیع برق را مختل کنند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این انفجار که نتیجه «خرابکاری اسرائیل» بود، برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را «دست‌کم تا ۹ ماه به تعویق انداخته است».

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.