صدها فعال سیاسی و مدنی بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی را محکوم کردند

چهارشنبه, 29ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- جمعی کثیری از شهروندان و فعالین سیاسی و کارگری ایران با امضای بیانیه‌ای بازداشت عثمان اسماعیلی و محمود صالحی، دو فعال کارگری اهل استان کردستان را محکوم کردند.

در این بیانیه که در صفحه اینستاگرام نجیبه صالح‌زاده، همسر محمود صالحی منتشر شده آمده است که عثمان اسماعیلی و محمود صالحی توسط دادگاه انقلاب سقز به اتهام تبلیغ علیه نظام، برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و انتشار فیلم و تصاویر مربوط به آن محاکمه شده‌اند.

این بیانیه اشاره کرده است که شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز برای این دو فعال کارگری قرار وثیقه ۴۰ میلیون تومانی صادر کرده است اما عثمان اسماعیلی و محمود صالحی با این وثیقه مخالفت کرده‌اند.

به نوشته این بیانیه، این دو فعال با سابقه کارگری در پاسخ به صدور  این قرار گفته‌اند ما نه متهم هستیم و نه مجرم که با قرار وثیقه آزادمان کنند.

عثمان اسماعیلی و محمود صالحی پس از رد قرار وثیقه، ظهر روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت به زندان مرکزی سقز منتقل شده‌اند.

امضا کنندگان این بیانیه نوشته اند که ما «هم صدا با این دو فعال کارگری اعلام می‌کنیم که حق‌خواهی طبقه کارگر جرم نیست و طبقه کارگر حق دارد در مقابل کارفرمایان و دولت به عنوان بزرگترین کارفرما که باعث و بانی وضع اسفناک معیشتی کارگران است، اقدام کند.»

این بیانیه در پایان خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و فعالین معلمان، زنان، دانشجویان، بازنشستگان و کارگران دربند به ویژه عثمان اسماعیلی و محمود صالحی شده است.

عثمان اسماعیلی و محمود صالحی دو کارگر و فعال جنبش کارگری ایران هستند که تاکنون بارها به دست نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده اند.

محمود صالحی در مجموع هشت سال از عمر خود را در زندان جمهوری اسلامی گذرانده است. 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.