دستکم شش تجمع اعتراضی برگزار شد

شنبه, 8ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن



خبرگزرای هرانا – امروز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از کشاورزان شهرستان اهواز به صورت جداگانه در مجاورت کانال آبرسانی سلمان و در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، گروهی از معلمان کارنامه سبز در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، تعدادی از پرسنل بیمارستان “امام خمینی” کرج در محوطه‌ی این بیمارستان، تنی چند از مربیان پیش دبستانی ایذه در ساختمان آموزش و پرورش این شهر و همچنین جمعی از پرسنل قرارداد معین هلدینگ خلیج فارس در مقابل دروازه سایت یک منطقه ویژه ماهشهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ما خوزستان، امروز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از کشاورزان شهرستان اهواز، در اعتراض به بسته شدن کامل کانال آبرسانی سلمان توسط عوامل سازمان آب و برق خوزستان، در مجاورت این کانال دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، سازمان آب و برق به بهانه جلوگیری از کشت تابستانه کشاورزان مناطق پایین دست، دریچه های کانال سلمان در غرب اهواز را به صورت صد در صد بسته است. ارتفاع تقریبی آب موجود در بستر کانال کمتر از یک متر بوده و امکان استفاده از آن برای کشاورزی وجود ندارد.

یکی از کشاورزان حاضر در این تجمع گفت: این اقدام در حالی صورت گرفته است که کانال سلمان علاوه بر تامین آب زراعی کشاورزان، منبع آب مصرفی و آب شرب احشام و حیوانات اهلی و وحشی بیش از ۳۰ روستا است.

تجمع کشاورزان شالیکار روستاهای مختلف شهرستان اهواز

به گزارش عصر ما خوزستان، امروز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، شماری از کشاورزان شالیکار روستاهای مختلف شهرستان اهواز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، تجمع اعتراضی برپا کردند.

کشاورزان شالیکار معترض از جمله دلایل برگزاری این تجمع را “عدم تامین حقابه شلتوک کاری و همچنین ممنوعیت کشت تابستانه” عنوان کردند.

تجمع معلمان کارنامه سبز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، گروهی از معلمان کارنامه سبز در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی‌شان، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

معلمان کارنامه سبز افرادی هستند که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (آزمون ماده ۲۸) شرکت کرده‌ و برگزیده شده‌اند، اما تابحال اقدامی به جهت استخدام آنها صورت نگرفته است.

تجمع پرسنل بیمارستان “امام خمینی” کرج

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، تعدادی از پرسنل بیمارستان “امام خمینی” کرج، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه‌ی این بیمارستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

پرسنل معترض ضمن سر دادن شعارهایی از قبیل “۵ ساله که دویدیم، همش دروغ شنیدیم” خواستار رسیدگی به خواسته های مسبوق به سابقه شان شدند.

آنها می گویند: بخشی از دستمزد و حق بیمه‌ ما در سال‌های گذشته به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است. در همین حال تعدادی از بازنشستگان این بیمارستان‌ که با استفاده از مقررات مشاغل سخت و زیان آور، بازنشسته شده‌اند، منتظر واریز مابه‌تفاوت سنوات ارفاقی خود هستند.

پرسنل معترض همچنین خواهان تعیین تکلیف وضعیت مالکیت بیمارستان هستند، چرا که مشخص نیست در آینده به چه نهادی یا اشخاصی واگذار می‌شود.

تجمع مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش ایذه

به گزارش عصر جنوب، امروز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، تنی چند از مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش ایذه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در ساختمان آموزش و پرورش این شهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مربیان معترض با سردادن شعارهایی از قبیل “ما در راه آموزش، عمر و جوانی دادیم”، اهم مطالباتشان را بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود عنوان کردند.

تجمع پرسنل قرارداد معین هلدینگ خلیج فارس

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از پرسنل قرارداد معین هلدینگ خلیج فارس، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل دروازه سایت یک منطقه ویژه ماهشهر، تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، مزایایی برای نیروهای رسمی هلدینگ و نیروهای ارکان ثالث در نظر گرفته شده اما نیروهای مدت معین از آن محروم هستند. پرسنل معترض خواهان اجرای ماده ۱۰، پرداخت فوق‌العاده مخصوص مدت معین و اعمال ضریب تجمیعی جنوب هستند.

به گفته معترضان حاضر در این تجمع، پیگیری‌های چندین‌ساله آن‌ها بی‌نتیجه و مکاتبه با هلدینگ خلیج‌فارس بی‌ثمر بوده است؛ چرا که آنها از مسیر قانونی و آزمون رسمی استخدام شده‌اند و علیرغم آن قانون به درستی درقبال آنان اجرا نمی‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.