هشدار دادستان تهران به نامزدهای انتخابات درباره «خطوط قرمز نظام»

دوشنبه, 10ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

 

دادستان تهران به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران هشدار داد که از «خطوط قرمز» نظام جمهوری اسلامی عبور نکنند و در غیراین صورت با آنها برخورد خواهد شد.

علی القاصی مهر روز یکشنبه ۹ خرداد در جلسه‌ای برای هماهنگی دستگاه‌های قضایی و امنیتی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به دادسراهای تهران دستور داد که با تخلفات احتمالی برخورد کنند.

وی در این نشست گفت که ضرورت دارد «نامزد‌های انتخاباتی در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، طبق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد».

این مقام قضایی ایران اما توضیحی درباره «خطوط قرمز» نداد.

نهضت آزادی هم شرکت نمی‌کند

این دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با ردصلاحیت گسترده داوطلبان همراه بوده به طوری که بسیاری از گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و منتقد جمهوری اسلامی می‌گویند که دیگر امکانی برای رقابت وجود ندارد.

دوره‌های پیشین نیز به جز چهره‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دیگر گروه‌ها هیچ گاه نتوانسته بودند از سد شورای نگهبان بگذرند، اما این دوره معاون رئیس جمهور کنونی، اسحاق جهانگیری، و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و سازمان صدا و سیما، علی لاریجانی، نیز ردصلاحیت شدند که شگفتی بسیاری از تحلیل‌گران را به دنبال داشته است.

در این حال حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران تهدید کرده که با تحریم‌کنندگان انتخابات برخورد خواهد شد. آقای اشتری که در جلسه‌ای با مداحان سخن می‌گفت، از آنها خواست که «همه را پای صندوق رأی» بیاورند و به نامزدی رای دهند که رهبر جمهوری اسلامی معیارهای آن را توضیح داده است.

ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، محسن رضایی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند. از این میان آقای مهرعلیزاده به سخنان دادستان تهران واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: «‏چگونه به خود اجازه می‌دهند برای نامزدهای ریاست‌جمهوری خط و نشان کشیده و ‎خط قرمز تعریف کنند؟»

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در ادامه این توییت عنوان کرد: «جناب ‎قاضی‌القضات اگر نگرانند در این ‎رقابت نابرابر، نقد ایشان تعرض به قوه‌قضاییه تعبیر شود، بهتر است یا از ریاست قوه ‎استعفا دهند یا از نامزدی ریاست‌جمهوری.»

اشاره آقای مهرعلیزاده به نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات است در حالی که او همچنان سمت ریاست قوه قضاییه را هم بر عهده دارد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری فارس و رادیو فردا؛ س.ن

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.