سخنگوی انجمن لبنی ایران: قیمت لبنیات از هفته آینده ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

سه شنبه, 1ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از افزایش «۷۰ درصدی» قیمت فرآورده‌های لبنی در ایران از هفته آینده، با توجه به افزایش قیمت شیر خبر داد.

محمدرضا بنی‌طباء با اعلام این خبر گفته است شیر خام، «۶۵ درصد» هزینه تولید فرآورده‌های لبنی را شامل می‌شود و در مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید هر کیلوگرم شیر خام، از ۴۵۰۰ تومان به ۶۶۰۰ تومان تغییر پیدا کرده است.

به گفته وی، با این شرایط، «قیمت محصولات لبنی نیز حدود ۷۰ درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.»

بنی‌طباء در عین حال تاکید کرده که «هیچ‌گاه شیر با قیمت مصوب به دست کارخانه‌های لبنی نرسیده» و «هم اکنون که قیمت مصوب آن ۴۵۰۰ تومان است، به قیمتی بیش از ۵ هزار تومان مبادله می‌شود».

سخنگوی انجمن لبنی به صراحت گفته که «نظارت ارگان‌های نظارتی، سختگیرانه بر کارخانه‌های لبنی اعمال می‌شود، اما سایر قیمت‌های مصوب در زنجیره مانند قیمت شیر خام تحت هیچ نظارتی قرار ندارد.»

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که خبرگزاری مهر، مرداد سال ۹۹ در گزارشی از «خداحافظی تلخ» مردم ایران با محصولات لبنی به‌دلیل افزایش قیمت آنها در ایران خبر داده بود.

در دو سال اخیر قیمت مواد غذایی در ایران به شدت افزایش پیدا کرده و گزارش‌های متعددی از حذف گوشت و کاهش مصرف برنج و مواد لبنی در سفره شمار قابل توجهی از مردم ایران منتشر شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.