«گشت ارشاد» مانع حضور برخی زنان به کنسرت سالار عقیلی شد

شنبه, 9ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

salar-aghili

جمهوری اسلامی همچنان به سیاست های ضد هنری و ضد فرهنگی و همچنین رفتار زن ستیزانه خود ادامه میدهد. حضور نیروی انتظامی گریبان اجراهای موسیقی سنتی را هم گرفت. این حاشیه‌ها، در کنسرت مشترک حمید متبسم و سالار عقیلی اعتراض برگزار‌کنندگان را به‌همراه داشت. این اتفاق صدای شرکت‌کنندگان را درآورد و زمانی که گروه روی صحنه آمدند، کسی از میان جمعیت برخاست و خطاب به سالار عقیلی گفت: «آقای عقیلی ما امشب آمده بودیم تا از موسیقی لذت ببریم اما متاسفانه افرادی در بیرون این در ایستاده‌اند که با مردم برخورد نامناسب دارند. قبل از این در اواخر مرداد بیش از ۲۰۰ تن از شهروندان که در سالن “آمفی همایش مهر آفرینش”، جهت شرکت در کنسرت یک گروه موسیقی راک شرکت کرده بودند؛ بازداشت شدند.

به گزارش شرق، حاشیه‌های حضور نیروی انتظامی گریبان اجراهای موسیقی سنتی را هم گرفت. این حاشیه‌ها، در کنسرت مشترک حمید متبسم و سالار عقیلی اعتراض برگزار‌کنندگان را به‌همراه داشت. 

البته حضور نیروی انتظامی و گشت ارشاد در برگزاری کنسرت‌ها به‌ویژه اجراهایی که در برج میلاد برگزار می‌شود؛ اتفاق تازه‌ای نیست. اما تا پیش از این بیشتر حساسیت‌ها برای اجراهای سنتی و پاپ بود.

روز پنجشنبه هفتم شهریور کسانی که بلیت‌های ۷۵‌هزارتومانی کنسرت سالار عقیلی را خریده بودند با حضور گشت ارشاد مواجه شدند که در برج میلاد مستقر شده و جلوی کسانی را که به این کنسرت می‌آمدند می‌گرفتند و مانع حضور برخی از زنانی می‌شدند که برای دیدن کنسرت آمده بودند. اتفاقی که بعد از تنفس هم ادامه یافت و باعث شد تعدادی از کسانی که بلیت خریده بودند نتوانند بخش دوم را ببینند.

این اتفاق صدای شرکت‌کنندگان را درآورد و زمانی که گروه روی صحنه آمدند، کسی از میان جمعیت برخاست و خطاب به سالار عقیلی گفت: «آقای عقیلی ما امشب آمده بودیم تا از موسیقی لذت ببریم اما متاسفانه افرادی در بیرون این در ایستاده‌اند که با مردم برخورد نامناسب دارند.» سالار عقیلی اما به‌جای پاسخ به این شرکت‌کننده در جلسه قطعه «زندگی زیباست» را با کلامی از سیاوش کسرایی اجرا کرد و پس از پایان آن رو به تماشاگران با ابراز تاسف گفت: «بسیار متاسفم که امشب در اینجا چنین اتفاقاتی رخ داده است.

۲۰ دقیقه پیش از اجرای کنسرت هم به من خبر دادند که برای یکی از نزدیکانم هم چنین اتفاقی رخ داده است. اما من همیشه با مردم هستم و برای شما می‌خوانم.» او که قرار بود قطعه «وطن» را بخواند، قطعه «شهرآزادگان» را که از تازه‌ترین آثار حمید متبسم بود خواند و تقدیم به کسانی که در آن شب به برج میلاد آمده بودند و همه مردم ایران کرد. عقیلی پیش از اجرای این قطعه گفت: «من همیشه در اجراهایم قطعه «وطن» را اجرا می‌کنم که البته این سرود متعلق به همه مردم ایران است. اما امشب یک سرود جدید ملی – میهنی با آهنگسازی حمید متبسم می‌خوانم که «شهر آزادگان» نام دارد و آن را به همه شما مردم عزیزم تقدیم می‌کنم.»

این قطعه به فاطمه معتمدآریا بازیگر ایرانی تقدیم شد که میهمان ویژه این اجرا بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.