پیام برزان محمدی از زندان مریوان؛ برای امضای توبه‌نامه تحت فشار قرار گرفتم

جمعه, 11ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- «برزان محمدی»، فعال مدنی محبوس در زندان مریوان با ارسال فایلی صوتی برای «ایران‌وایر»، به تشریح جزییات بازداشت خود پرداخته و گفته که توسط بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است

 

برزان محمدی در این فایل صوتی می‌گوید در روز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ و پس از بازگشت به زادگاهش، روستای «گوژخانی»، از توابع شهرستان «سروآباد» کردستان و در پی گزارش عوامل محلی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

این فعال مدنی در پیام خود ادامه می‌دهد که توسط چهار تن از ماموران لباس شخصی و مسلح بازداشت و با چشم بند و تهدید، به اطلاعات سپاه شهرستان سروآباد منتقل شده است.

برزان محمدی در ادامه می‌گوید در بازداشتگاه اطلاعات سپاه در رابطه با فعالیت‌هایش در فضای مجازی مورد بازجویی و ضرب و شتم ماموران قرار گرفته است.

محمدی در پیام خود می‌گوید بازجویان اطلاعات سپاه از او خواسته‌اند که متن یک توبه‌نامه آماده شده توسط آن‌ها را امضا کند اما وی با رد این درخواست، به آن‌ها جواب داده است: «برای هر فعالیتی که انجام داده‌ام، پشیمان نیستم.»

برزان محمدی گفته پس از رد پیشنهاد همکاری با سپاه پاسداران، در نهایت در تاریخ دوم تیر ۱۴۰۰خورشیدی در دادگاهی پنج دقیقه‌ای، غیرحضوری و به صورت الکترونیکی در داخل زندان به سرپرستی قاضی «روزبه بهبودی» برای اتهامات «توهین به رهبری» به ۱۵ ماه و یک روز حبس و برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هفت ماه و ۱۶ روز حبس محکوم شده است.

برزان محمدی این احکام حبس را ناعادلانه خوانده و گفته است که از این حکم تبعیت نخواهد کرد چون اتهام توهین بی‌اساس و دروغ است.

برزان محمدی پیش از این در جریان اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به سه سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

این فعال مدنی کُرد مدتی پیش هم با انتشار تصویری از خود به کمپین «نه به جمهوری اسلامی» پیوسته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.