توسعه ۱۴ برابری حرم امام حسین توسط جمهوری اسلامی با “۵ هزارتومانی های مردم ایران؟!”

سه شنبه, 5ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

karbala_062521.jpgایران وایر – یوسف افضلی، معاون فرهنگی «ستاد بازسازی عتبات عالیات» از اجرای طرح توسعه ۱۴ برابری حرم امام حسین در کربلا توسط ایران خبر داده است و گفته این فاز نخست توسعه حرم امام سوم شیعیان است.

افضلی روز دوشنبه ۴ مرداد به ایسنا گفت: فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر «امام حسین» مزین به نام صحن «حضرت زینب» با هدف توسعه ۱۴ برابری این مکان «مقدس» و فراهم کردن شرایط رفاهی و زیارتی مطلوب برای زائران، هم‌اکنون با همت مهندسان و کارگران ایرانی در حال اجراست.

معاون فرهنگی «ستاد بازسازی عتبات عالیات» مدعی شد که هزینه‌های اجرای این طرح از راه کمک‌های مردمی تامین شده و در سال گذشته کمک «خیران به توسعه و بازسازی حرم‌های عتبات» با وجود تنگناهای اقتصادی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

افضلی در سخنانش از طرحی به نام «هر ایرانی ۵ هزارتومان نذر عتبات» نام برد و گفت که از سال گذشته بیشترین میزان مشارکت در پرداخت این ۵ هزارتومان در استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، سمنان، گیلان و فارس بوده است.

این مقام ستاد بازسازی عتبات در پایان سخنانش گفت با بیان اینکه برای اجرای طرح توسعه ۱۴ برابری حرم امام حسین میلگرد، سیمان و گچ مورد نیاز است از شرکت‌ها و خیرین خواست که کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر ستادهای استانی بازسازی عتبات در سراسر کشور اهدا کنند.

طرح توسعه ۱۴ برابری حرم امام حسین در حالی از سوی ایران در کربلا اجرا می‌شود که اوضاع وخیم اقتصادی در داخل کشور به اعتراضات گسترده خیابانی در دو هفته گذشته دامن زده است.

ادعاهای مقامات جمهوری اسلامی درباره تامین هزینه توسعه اماکن شیعی در خارج از ایران از طریق کمک‌های خیرین مورد تردید ناظران مستقل قرار دارد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.