رئیسی: سفره مردم را به خارج گره نمی‌زنم و مجری رهنمودها و سیاست‌های رهبر خواهم بود

سه شنبه, 12ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

ابراهیم رئیسی، امروز سه شنبه دوازدهم تیر ماه حکم تنفیذ خود را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر حکومت مذهبی تهران، علی خامنه‌ای، دریافت کرد.

ابراهیم رئیسی، امروز سه شنبه دوازدهم تیر ماه حکم تنفیذ خود را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر حکومت مذهبی تهران، علی خامنه‌ای، دریافت کرد. VIA REUTERS – OFFICIAL KHAMENEI WEBSITE

ناصر اعتمادی

ابراهیم رئیسی، امروز سه شنبه دوازدهم تیر ماه حکم تنفیذ خود را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر حکومت مذهبی تهران، علی خامنه‌ای، دریافت کرد.

ابراهیم رئیسی در سخنان کوتاهی که به همین مناسبت ایراد کرد، گفت : “شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم، [اما]، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این توفیق از من سلب شد.”

ابراهیم رئیسی قول داد که در مقام رئیس جمهوری به رهنودها و سیاست‌های تعریف شده از سوی رهبری و نظام عمل کند. او گفت : “هر جا به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست‌های نظام توجه شد کارها پیش رفت و امور انجام شد و آنجا که این توجه صورت نگرفت اشکال و مشکل پیش آمد.” مهمترین رهنمود رهبر که خواسته است رئیسی از آن درس عبرت بگیرد تجربۀ شکست دو دولت روحانی در اعتماد کردن به قدرت‌های غربی بوده که به گفتۀ خامنه‌ای دشمنان همیشگی نظام اسلامی ایران هستند.

رئیسی در سخنان امروزش در حضور علی خامنه‌ای، انتخاب خود را به عنوان رئیس جمهوری جدید “حماسه” خواند و گفت : “مردم با همۀ مشکلاتی که بود حماسه آفریدند و دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کردند.” او گفت : پیام مردم در انتخابات بیست و هشت مرداد  (که البته با پائین‌ترین نرخ مشارکت و بیش از چهار میلیون رأی باطله برگزار شد) “تحول‌خواهی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فقر و تبعیض بود”.  

رئیسی تلویحاً دولت حسن رهبری را در کنار تحریم‌ها از مسببان رشد ۶۸۰ درصدی نقدینگی، تورم ۴۴ درصدی و همچنین افزایش ٣٠٠ درصدی بدهی‌های دولت در پنج سال اخیر خواند و افزود : “وضعیت مردم را وضعیت مناسبی نمی بینیم چه به دلیل دشمنی دشمنان و چه به دلیل کاستی‌های داخلی”.

ابراهیم رئیسی همچنین اعتراف کرد که “آسیب دیدن وضعیت اقتصادی” به “اعتماد مردم” به نظام نیز آسیب وارد آورده است. رئیسی قول داد که “وضعیت سفرۀ مردم را به خارج گره نزند.” علی ربیعی سخنگوی دولت حسن روحانی در آخرین اظهارات خود در این مقام خشکسالی، کرونا و وضعیت معیشتی مردم را سه چالش بزرگ دولت ابراهیم رئیسی خواند و از مردم خواست که انتظارات شان از دولت جدید “منطقی” و متناسب با این چالش‌ها بزرگ باشد.

از: ار اف ای   

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.