نماینده مجلس ایران: باید برای تامین سوخت کشورهای محور مقاومت کمک کنیم

یکشنبه, 7ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس ایران با حمایت از ارسال سوخت به لبنان گفته است: «باید هر گونه کمکی که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت دچار آسیب نشوند».

هادی بیگی‌نژاد روز یک‌شنبه، هفتم شهریور در گفت‌وگو با خبرگزار ایلنا، از کشورهایی مثل لبنان و سوریه و ونزوئلا به عنوان کشورهای «بسیار بااهمیت» برای حکومت ایران نام برد و گفت: «باید تا حد امکان نسبت به حل مشکلات این کشورها اقدام کنیم».

در پی بحرانی شدن وضعیت سوخت در لبنان طی هفته‌های گذشته، ایران تاکنون اقدام به ارسال سه محموله سوخت به این کشور کرده و قرار است در آینده محموله‌های بیشتری نیز به این کشور ارسال شود.

ایران به عنوان متحد سوریه سال‌ها است که به این کشور روزانه ۳۰ تا ۵۰ هزار بشکه نفت خام تحویل می‌دهد، اما دولت لبنان تا چندی پیش به خاطر تحریم‌های آمریکا و بیم از دست دادن متحدان عرب و اروپایی خود، از درخواست کمک از جمهوری اسلامی برای تحویل سوخت سر باز زده بود.

مخالفان حزب الله لبنان در داخل این کشور نسبت به «پیامدهای خطرناک» وارد کردن سوخت از ایران به لبنان هشدار داده‌اند. آنها می‌گویند وارد کردن سوخت از ایران می‌تواند باعث اعمال تحریم علیه این کشور شود.

با توجه وضعیت اقتصادی ایران، ارسال سوخت این کشور به لبنان با انتقادهایی روبرو شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.