بازجویی ۵ ساعته از دو دختر ۱۴ساله توسط اطلاعات سپاه جوانرود

دوشنبه, 8ام شهریور, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر- سایت حقوق بشری «هه‌نگاو» گزارش کرده است که «سونیا کریمی» و «پریا فتحی»، دو دختر ۱۴ ساله اهل جوانرود توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احضار و به مدت پنج ساعت مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

این دو دختر نوجوان هفته گذشته به همراه دختر ۱۶ ساله دیگری به نام «تارا احمدی» بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند.

تارا احمدی پس از آزادی، از طریق حلق‌آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرد و هم‌اکنون در بخش «آی‌سی‌یو» در «بیمارستان حضرت رسول» جوانرود بستری است.

هه‌نگاو به نقل از یک منبع مطلع نوشته است که سونیا کریمی و پریا فتحی از ساعت هشت صبح تا یک بعدازظهر روز یک‌شنبه هفتم شهریور توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه بازجویی و تهدید شده‌ بودند که اگر درباره بازداشت و خودکشی تارا احمدی با رسانه‌ها سخن بگویند، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

هه‌نگاو هم‌چنین نوشته است که سپاه پاسداران با فشار بر خانواده تارا احمدی، از آن‌ها خواسته است بگویند سپاه پاسداران نقشی در بازداشت او و دو نوجوان دیگر نداشته است و آن‌ها پس از گم شدن و پی‌گیری خانواده، توسط کلانتری جوانرود پیدا شده‌اند.

بازداشت کودکان و نوجوان توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در استان‌های غربی ایران بی‌سابقه نیست. خرداد امسال، نیروهای اداره اطلاعات به منزل یک شهروند در خیابان «سعدی» سقز هجوم برده و دختری۱۶ ساله با نام «ژینا حسنی‌مقدم» را بازداشت کردند.

تیر ۱۳۹۹ نیز نیروهای اطلاعات سپاه مریوان دو کودک اهل روستای «سلین» در منطقه «هورامان» به نام‌های «هیمن» و «کیومرث ادوایی» را دستگیر و به بازداشتگاه «شهرام‌فر» سپاه در سنندج منتقل کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.