سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی: ۳۱ درصد مردم تهران در سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند

دوشنبه, 12ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

مسعود شفیعی،‌ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران،‌ اعلام کرد بیش از چهار میلیون نفر از جمعیت این استان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی،‌ مناطق حاشیه‌ای شهرها و بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند

او این عدد را برابر ۳۱ درصد کل جمعیت استان عنوان کرد

مسعود شفیعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام کرد بیش از ۴ میلیون نفر معادل ۳۱  درصد جمعیت این استان، در «سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق حاشیه‌ای شهرها و بافت‌های ناکارآمد» زندگی می‌کنند.

شفیعی پیشتر با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرده بود: «در برخی از شهرهای پیرامونی استان تهران نرخ افزایش جمعیت به رقم ۸ درصد در سال رسیده که رقم بالایی است.»

به گفته این مقام دولتی، اکنون جمعیت استان تهران حدود ۱۴ میلیون نفر است و سالی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان از طریق مهاجرت افزوده می‌شود.

او از «مهاجرت زیاد» به شهرهایی مثل قرچک و شهریار خبر داد و تاکید کرد افزایش جمعیت در این شهرها دولت را در تامین زیرساخت‌های لازم، از جمله تامین آب شرب دچار مشکل می‌کند.

در سال‌های اخیر و همزمان با افزایش قیمت خانه و کرایه‌خانه‌ها، گزارش‌های مختلفی از پدیده‌های «گورخوابی» و «اجاره پشت‌بام‌ها» در تهران منتشر شده است.

سال گذشته،  شهردار منطقه ۲۲ تهران خبر داد قیمت اجاره پشت بام برای خوابیدن به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

در کلان‌شهرهای دیگر ایران نیز حاشیه‌نشینی افزایش یافته است. به تازگی علی مرادزاده، رییس اتحادیه مشاوران املاک مشهد، از پدیده «انبارخوابی» خبر داد و دلیل آن را افزایش روز افزون کرایه‌خانه و بیکاری‌های ناشی از کرونا عنوان کرد.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.