ورود بسیج به بازار مسکن؛ سردار سلیمانی: برای ساخت سالانه ۱۰۰ هزار خانه تفاهم کردیم

یکشنبه, 25ام مهر, 1400
اندازه قلم متن
 

غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج، از ورود فعال این نهاد نظامی به بازار مسکن خبر داده و گفته است «طی تفاهم‌نامه با راه و شهرسازی، قرار شد سالانه ۱۰۰ هزار واحد» مسکن ساخته شود.

او روز یک‌شنبه، ۲۵ مهرماه به خبرنگاران گفته است بسیج برای مشارکت در پروژه ساخت یک میلیون مسکن در سال، وارد شده ولی درباره مبلغ تفاهم‌نامه با دولت جزییاتی ارائه نداده است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران که پیش‌تر فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه بوده، در هفته‌های گذشته وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده را داده و بخشی از این پروژه را به سازمان بسیج واگذار کرده است.

وعده‌ ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در دولت‌های قبلی نیز تکرار شده بود و خصوصا طرح «مسکن مهر» که در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد برای اقشار کم‌درآمد آغاز شد، موفقیتی در پی نداشت و انتقادهای زیادی برانگیخت.

سعید محمد، دیگر فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا که اکنون دبیر شورای عالی مناطق آزاد دولت رئیسی است،‌ پیش‌تر وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را رد کرده و گفته است برای اجرایی شدن این پروژه باید سالانه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول وارد بازار مسکن شود که «تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، به‌علاوه این‌که چنین پولی اصلا در دسترس نیست.

علاوه بر محقق نشدن وعده‌ها، قیمت مسکن طی هشت سال دولت حسن روحانی بیش از هشت برابر شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.