ضرر ۷۰ میلیارد دلاری مردم در بورس طی ماه‌های اخیر

سه شنبه, 11ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر – براساس گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام شد که مردم ایران ۷۰ میلیارد دلار طی ماه‌های اخیر در بورس ضرر کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌ها در ایران، روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰، غلامرضا مرحبا، سخن‌گوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس اعلام کرد که «شاخص بورس در ماه‌های اخیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است».

پیش از این سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۹ با اعلام خبر به جریان افتادن طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس، گفته بود «طی یکسال اخیر مخصوصا ۶ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ سیاست دولت مبنی بر تشویق حضور میلیونی مردم در بورس عملیاتی شد» و «متعاقب آن تعداد افراد دارای کد بورسی نسبت به سال قبل از حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر به بالای ۵۰ میلیون نفر رسیده است».

او  گفته بود بورس و نحوه معاملات در آن یک تخصص است که نمی‌توان مردم را بدون دادن آموزش اولیه وارد این بازار پرریسک کرد و در ادامه داد: «اما دولت به این موضوع مهم توجه نکرد و در حال حاضر دستکم ۱۵۰۰ تریلیون تومان معادل ۶۵ تا ۷۰ میلیارد دلار از سرمایه مردم ذوب شده است».

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.