ایرنا: سند راهبردی ۲۰ ساله‌ در سفر آتی رئیسی به مسکو امضا می‌شود

جمعه, 3ام دی, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری رسمی ایرنا روز جمعه به نقل از یک رسانه روسی خبر داد که ایران و روسیه برای امضای سند راهبردی ۲۰ ساله‌ در سفر پیش‌ روی رئیس جمهور ایران به این کشور آماده می‌شوند.

ایرنا روز جمعه، سوم دی، به نقل از یک شبکه تلویزیونی متعلق به وزارت دفاع روسیه گفت که یکی از مواد اصلی توافق‌نامه جدید ایران و مسکو، همکاری‌های نظامی و فنی-نظامی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشتر در اواسط آذر از ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود، برای سفر به مسکو در اوایل سال ۲۰۲۲، به طور رسمی دعوت کرده بود، اما تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نشده است.

مقام‌های حکومت ایران سند راهبردی همکاری ایران و روسیه را مشابه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین دانسته‌اند که امضای آن با انتقادهای گسترده‌ای در داخل و خارج از ایران مواجه شد و در شبکه‌های اجتماعی از آن به عنوان سند «فروش ایران به چین» نام برده می‌شود.

امضای سند همکاری با چین و تلاش برای امضای سند همکاری با روسیه در چارچوب سیاست «نگاه به شرق» دنبال می‌شود که در سال‌های اخیر از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به عنوان محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی تعیین و اعلام شده است.

ایران و روسیه یک سند همکاری راهبردی ۲۰ ساله را در سال ۷۹ امضا کرده‌اند که مهلت آن اسفند سال گذشته به پایان رسید.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.