«بیش از ۱۷۸ هزار خودرو ناقص» در پارکینگ خودروسازها خاک می‌خورد

چهارشنبه, 15ام دی, 1400
اندازه قلم متن

یک مقام مسئول در سازمان بازرسی کل ایران روز سه‌شنبه، ۱۴ دی، اعلام کرد که «بیش از ۱۷۸ هزار خودرو ناقص» در پارکینگ‌های شرکت‌های خودروسازی انبار شده است.

به گزارش تسنیم، اشکان میرمحمدی، بازرس‌کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور، دلیل انباشت خودروهای ناقص را مشکل «تأمین قطعات» عنوان کرد و در عین حال افزود که خودروسازان «زیان انباشته و مشکل نقدینگی دارند».

با این حال یک عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید دلیل انباشت خودروها برنامه شرکت‌های خودروسازی برای «عرضه قطره‌چکانی» جهت افزایش قیمت‌هاست.

علی موسوی، عضو کمیسیون صنایع، با انتقاد شدید از انحصار در صنعت خودرو گفت: «خودروساز‌ها قطره‌چکانی خودرو‌ها را عرضه می‌کنند تا با انباشت تقاضا بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند.»

پیش از این در مرداد سال جاری نیز محمدرضا نجفی‌‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، از وجود «بیش از ۱۱۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ دو خودروساز بزرگ کشور» خبر داده و گفته بود که «مجموع بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به حول‌‌ و حوش ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است».

بر اساس ‌صورت‌های مالی و مقایسه‌ عملکرد مالی سال‌های ۹۸ و ۹۹ ایران‌خودرو و سایپا، دو شرکت بزرگ خودروسازی دولتی کشور، بدهی‌های هر دو شرکت در حال حاضر بیش از دارایی‌هایشان است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.