پیروزی مقابل عراق؛ ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد

پنجشنبه, 7ام بهمن, 1400
اندازه قلم متن

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم ملی عراق، به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

این مقتدرانه‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران در تمامی دوره‌های جام جهانی محسوب می‌شود. با پیروزی مقابل عراق، تیم ملی ایران از سه دیدار آینده خود برابر تیم‌های ملی امارات، کره‌جنوبی و لبنان، نیاز به هیچ امتیازی نخواهد داشت و بازی‌هایش جنبه تشریفاتی پیدا کردند.

تیم ملی ایران در حالی به جام جهانی فوتبال صعود کرد که قریب به دو سال قبل، همین تیم تحت هدایت «مارک ویلموتس» و با مدیریت «مهدی تاج» در فدراسیون فوتبال، در آستانه حذف از مرحله زیر گروه مسابقات انتخابی جام جهانی قرار گرفته بود.

تیم ملی فوتبال ایران با کسب شش پیروزی و یک تساوی از هفت مسابقه، با ۱۹ امتیاز به صورت قطعی به جام جهانی فوتبال راه یافت.

امروز «دراگان اسکوچیچ»، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تیمش را با ترکیب اولیه «امیر عابدزاده»، «شجاع خلیل‌زاده»، «محمدحسین کنعانی‌زادگان»، «امید نورافکن»، «صادق محرمی»، «سعید عزت‌اللهی»، «وحید امیری»، «علی قلی‌زاده»، «سامان قدوس»، «علیرضا جهانبخش» و «مهدی طارمی» به زمین فرستاد.

سرمربی تیم ملی ایران در این مسابقه برخی از بازیکنان خود مانند «سردار آزمون»، «احمد نوراللهی»، «احسان حاج‌صفی» و «مجید حسینی» را به دلیل مثبت شدن تست کرونا در اختیار نداشت.

در نیمه نخست، عراق تلاش کرد طی ۱۰دقیقه آغازین، روی دروازه ایران با حملاتش فشار بیاورد. در دو صحنه هم امیر عابدزاده با درخشش خود مانع از گل‌زنی مهاجمان عراقی شد. اما از دقیقه دهم، ایران تیم مسلط بر توپ و میدان بود.

درخشش «فهد طالب»، دروازه‌بان تیم ملی عراق بارها مانع از گل‌زنی مهاجمان ایران شد و یک بار هم ضربه قدرتمند علی‌رضا جهانبخش به تیرک دروازه عراق برخورد کرد.

در نیمه نخست هرچند بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما علی‌رضا جهانبخش در خط میانی ایران درخششی چشم‌نواز داشت.

با آغاز نیمه دوم، علی‌رضا جهانبخش با پاس روبه جلوی خود، مهدی طارمی را در موقعیتی تک به تک صاحب توپ کرد. مهدی طارمی این بار دروازه‌بان عراق را مغلوب کرد تا ایران در دقیقه ۴۸ به گل برسد.

تیم ایران پس از این گل، سعی در کنترل بازی، میدان دادن به عراق و استفاده از ضد حملات سریع بازیکنانش داشت. روی همین ضدحملات، دو بار سامان قدوس فرصت گل‌زنی داشت که هر دو موقعیت را از دست داد.

ایران موفق شد با اداره بازی و کنترل بازیکنان و حرکات عراق، به آن‌چه می‌خواست، برسد. در روزی که دراگان اسکوچیچ در پست‌های مختلف با کمبود بازیکن مواجه بود، پیروزی مقتدرانه تیم ملی ایران، جواز صعود به جام جهانی قطر را امضا کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.