سخنگوی قوه‌قضاییه درباره فایل صوتی فرماندهان سپاه: با مرتکبین جرائم، برخورد قاطع شده است

سه شنبه, 3ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری هفتگی خود گفت فایل صوتی افشا شده از فرمانده پیشین سپاه پاسداران مربوط به چند سال قبل است ولی «‌مرتکبین جرم» در دادگاه محکوم شده‌اند.

در یک فایل صوتی ۴۹ دقیقه‌ای که روز ۲۲ بهمن در رادیو فردا منتشر شد، محمدعلی جعفری و صادق ذوالقدرنیا، فرمانده وقت و معاون اقتصادی وقت سپاه پاسداران، در جلسه‌ای در سال ۹۷ به موضوع فساد گسترده در بنیاد تعاون این نهاد و همچنین ارتباط آن با نیروی قدس، شهرداری تهران و برخی نهادهای دیگر می‌پرداختند.

سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست روز سه‌شنبه سوم اسفندماه خود گفت «نسبت به شناسایی تعدادی از افرادی که در یکی از شرکت‌های بنیاد تعاون سوءاستفاده کردند در همان زمان اقدام شد و با کمک سازمان قضایی نیروهای مسلح آن افراد دستگیر شدند.»

او از عیسی شریفی، محمود خاکپور، محسن‌ سجادی‌نیا و مهرداد مسعودی به عنوان کسانی نام برد که در این پرونده بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

عیسی شریفی معاون محمدباقر قالیباف در دوره شهردای تهران بود و سخنگوی قوه‌قضاییه گفت که او به به ۲۰ سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی محکوم شده است.

در این فایل به نقش محمدباقر قالیباف در فساد «هولدینگ یاس» اشاره شده بود و ذوالقدرنیا خطاب به فرمانده کل سپاه گفته بود قالیباف از او خواسته یک تفاهم‌نامه هشت هزار میلیارد تومانی برای رفع و رجوع کردن این فساد امضا شود.

علی خامنه‌ای روز ۲۸ بهمن در نخستین واکنش به فایل صوتی فرماندهان سپاه پاسداران گفت که «اتاق‌های فکر دشمن» قصد دارند علیه سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی «لجن‌پراکنی» کنند.

در این فایل صوتی اشاره می‌شد که خامنه‌ای دستور داده ۹۰ درصد از درآمدهای این بخش از بنیاد تعاون سپاه به نیروی قدس سپاه پاسداران اختصاص پیدا کند.

محمدعلی جعفری در این فایل صوتی گفته بود قاسم سلیمانی نیز از برخورد‌های صورت‌گرفته با باند جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه، و سایر افراد موثر در این فساد ناراحت بوده و با رهبر جمهوری اسلامی در این زمینه صحبت کرده است.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.