خسارت دو میلیارد تومانی سرقت تجهیزات جاده‌ای در استان البرز

شنبه, 7ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

سرقت نرده‌های یک پل هوایی در ایران

سرقت نرده‌های یک پل هوایی در ایران

سازمان راهداری البرز با اعلام خسارت دو میلیارد تومانی سرقت علایم و تجهیزات جاده‌ای در یک سال گذشته، درباره پیامدهای جانی به سرقت رفتن این تجهیزات هشدار داد.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، روز شنبه، ۷ اسفند به خبرگزاری ایلنا گفت که تجهیزات و علائم جاده‌ای این استان به ارزش بیش از دو میلیارد تومان در طول یک سال به سرقت رفته است.

بیش از ۴۰ فقره از این سرقت‌ها «به ارزش یک و نیم میلیارد تومان» به سامانه‌های ثبت تخلفات، نمایشگر پیام‌‌های ترافیکی و دستگاه‌های ترددشمار و ۳۲ فقر مربوط به پل‌های عابر پیاده در این استان مربوط بوده است.

به گفته آقای زندی‌فر، سرقت علائم و تجهیزات ایمنی در سطح راه‌ها، «ضریب ایمنی کاربران جاده‌ای را به حداقل رسانده و باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیر شده است».

معاون سازمان راهداری ایران اوایل بهمن امسال گفته بود که فقط در بخش علایم و تابلو‌ها، سرقت‌های جاده‌ای سالانه حداقل ۲۰ میلیارد تومان به این سازمان خسارت وارد می‌شود و خسارت ناشی از سرقت کابل‌های برق ارقام سنگین‌تری است.

سرقت تجهیزات شهری و جاده‌ای در چند سال‌ گذشته افزایش یافته و بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی، سرقت‌های خُرد توسط افراد فقیر یا معتادان و در موارد کلان با همکاری مسئولان و پیمانکاران و به صورت «سازمان‌دهی‌شده» انجام می‌شود.

به گزارش روزنامه همشهری طی شش ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۱۰۰ مورد سرقت دریچه فلزی شبکه فاضلاب در شهر تهران رخ داده است.

این روزنامه ماه دی نیز در گزارشی از سرقت «حجم زیادی از اتصالات» پل وردآورد در تهران خبر داده بود که به گفته مسئولان شهرداری تهران ریزش آن می‌توانست منجر به فاجعه انسانی شود.

رئیس پلیس پایتخت بعدتر از بازداشت ۱۴ نفر در رابطه با این پرونده خبر داده و گفت که سارقان «پیمانکاران همان پل بوده‌اند».

محمود ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز پیشتر گفته بود که «هر چیزی که به دست برسد از پیچ و مهره گاردریل تا تابلو و در داخل اتوبوس، پشت سری صندلی‌ها و قطعات فلزی درون اتوبوس به سرقت می‌رود».

از: رادیو فردا 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.