اوپک از افزایش تولید و قیمت نفت ایران در ماه فوریه خبر داد

سه شنبه, 24ام اسفند, 1400
اندازه قلم متن

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند با انتشار گزارشی، از افزایش تولید و قیمت نفت ایران در ماه فوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت نفت ایران در ماه گذشته میلادی بیش از ۹۳ دلار بوده که حدود ۹ درصد بیشتر از ژانویه است. متوسط قیمت نفت ایران در سال گذشته میلادی ۵۷.۵ دلار بود.

این گزارش می‌افزاید تولید روزانه نفت خام ایران با افزایشی ۴۴ هزار بشکه‌ای در ماه فوریه نسبت به ژانویه به دو میلیون و ۵۴۶ هزار بشکه رسید.

متوسط تولید روزانه نفت ایران قبل از تحریم‌های آمریکا ۳.۸ میلیون بشکه بود که سال ۲۰۲۰ به زیر دو میلیون بشکه سقوط کرد اما پارسال به ۲.۴ میلیون بشکه افزایش یافت.

صادرات نفت ایران پارسال نیز دو برابر شد و به ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسید؛ اما این رقم در دوران قبل از تحریم‌ها ۲.۵ میلیون بشکه بود.

آمارهای اوپک نشان می‌دهد اعضای این مجموعه در ماه گذشته تولید روزانه خود را ۴۴۰ هزار بشکه افزایش داده و به حدود ۲۸.۵ میلیون بشکه رسانده‌اند.

طبق توافق اوپک و کشورهای هم‌پیمان به رهبری روسیه، کشورهای عضو سازمان کشورهای تولیدکننده نفت باید ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه به تولید خود اضافه کنند.

اوپک پیش‌بینی کرده است که نیاز به نفت این سازمان در سال جاری حدود ۲۹ میلیون بشکه در روز باشد.

با استفاده از گزارش‌های اوپک، سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.