مسئولین محترم! کمی بیشتر بیندیشید شاید ردپای گرانی در تفکرات و سیاست های شما بود!

شنبه, 17ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

اقتصادآنلاین:

تورم و گرانی؛ دو واژه‌ای که در صحبت‌های مسئولین ما در هم تنیده و حالا با یک نام شناخته می‌شوند؛ علت‌های متفاوتی هم برایشان عنوان می‌شود؛ اما نه علت‌ها درست است و نه واژه‌ای که از آن با اسم گرانی نام می‌برند.

 
مسئولین محترم! کمی بیشتر بیندیشید شاید ردپای گرانی در تفکرات و سیاست های شما بود!

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید در این سال‌ها هیچ کلمه‌ای به اندازه گرانی در اقتصاد ایران مظلوم واقع نشده باشد؛ در مظلومیت آن همین بس که حتی اسمش را هم اشتباه می‌گویند و بجای تورم از گرانی استفاده می‌کنند؛ هرکسی هم وجود این موجود مفلوک را تحت تاثیر عاملی می‌داند؛  یکی می‌گوید به خاطر دلالی است؛ دیگری می‌گوید به خاطر مافیا، یکی حجاب و آن یکی نیز تحریم‌ها را عامل وجود گرانی می‌داند؛ فرقی هم ندارد در کدام دولت باشد.

 

روحانی در زمان خود گفته بود؛ مردم اگر دنبال عامل گرانی و مشکلات هستند، باید در کاخ سفید دنبال آن بگردند

بهار ١۴٠١:

رییسی به دنبال پشت پرده گرانی‌ها است و در صحبتی دیگر نیز دولت قبل و چهار سال تورم ۴٠درصدی را عامل گرانی‌ها معرفی می‌کند؛ او همچنین اینکه یک شرکت یا کارخانه بخش خصوصی بخواهد به‌صورت ناگهانی قیمت کالای خود را افزایش دهد، غیرقابل پذیرش خوانده و بخش خصوصی را عامل این تورم دانسته بود. 

 
 

بهمن ١۴٠٠ و همزمان با مشکل در بازار گوشت:

ساداتی نژاد وزیر کشاوزی سوداگری و واسطه‌گری را عامل گرانی گوشت قرمز در کشور معرفی کرد .

بهمن ١۴٠٠:

فاطمی امین وزیر صنعت هم گفت؛ چون سایپا باید قسط می‌داد، پراید گران شد.

او و همچنین معاونش تابش از مدتها قبل تصور می‌کنند چون در زنجیره توزیع مشکل داریم، شاهد این افزایش قیمت‌ها هستیم و بنابراین طرح‌هایی چون درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات را برای مهار گرانی اجرا کردند؛ طرح‌هایی که گواهی بزرگ بر اشتباه بودن تفکر کابینه اقتصادی دولت سیزدهم بود

اخیرا نیز علم‌الهدی، امام جمعه مشهد بی‌حجابی و بی‌عفتی را عامل گرانی و مشکلات معیشتی معرفی کرده است

زاکانی هم در خرداد سال گذشته و قبل از تصدی پست شهرداری تهران بی‌عرضگی، بی‌غیرتی و بی‌فکری را عامل مشکلات کشور دانسته بود

حالا سوال از مسئولین آن است؛ تاکنون ریشه تورم را در خود جست‌وجو کرده‌اید؟ خود و سیاست‌های غلطی که قرار نیست هیچ وقت به آن پایان دهید و سعی دارید با مقصر جلوه‌دادن عوامل فرعی از زیر بار آن فرار کنید؟  اگر عامل تورم آن چیزی است که شما می‌گویید چرا هیچ یک از طرح‌هایتان نتوانست آن را مهار کند؟ اصلا چرا همه جا هست و هیچ جایی از دست آن در امان نیست؟ کمی بیشتر بیندیشید؛ شاید دلیل تورم در تفکرات و در نتیجه سیاستهای خود شماست!

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.