هجوم مردم به فروشگاه‌ها به دنبال گرانی رسمی ۴ کالای اساسی

پنجشنبه, 22ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

دولت ابراهیم رییسی، روز پنج‌شنبه قیمت چهار کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات را افزایش داد. به دنبال این اقدام، گزارش‌هایی از نایاب شدن این کالاها و نیز هجوم مردم به فروشگاه‌ها منتشر شده است.

بر اساس قیمت‌های مصوب جدید، قیمت هر کیلوگرم مرغ به حدود ۶۰ هزار تومان، قیمت روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی به ۶۳ هزار تومان، تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.

این افزایش قیمت‌ها در حالی است که بهای مرغ تازه طی سال گذشته خورشیدی با دست‌کم ۲۱ درصد افزایش به هر کیلو ۳۰ هزار و پانصد تومان و قیمت تخم‌مرغ نیز با ۵۳ درصد افزایش به حدود هر کیلو ۲۵ هزار تومان رسیده بود.

افزایش سرسام‌آور این کالاهای اساسی به دنبال برنامه دولت برای حذف ارز ترجیجی ۴۲۰۰ تومانی و تغییر سیستم یارانه‌ها صورت می‌گیرد که پیش از این درباره آرد صنعتی انجام شده و باعث گرانی فزاینده نان‌های صنعتی و ماکارونی شده بود.

به دنبال اعلام این گرانی‌ها، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که هجوم مردم به چند فروشگاه را نشان می‌دهد.

در یکی از این ویدیوها که گفته می‌شود مربوط به فروشگاه اتکا در تهران است شهروندان به سمت قفسه‌های روغن هجوم برده و سعی در خرید آن‌ها دارند. 

با این‌حال، ایرنا، خبرگزاری دولت مدعی آرام بودن اوضاع شده و نوشته است تنها مرغ و روغن در برخی مراکز با کمبود روبرو شده است.

این خبرگزاری از به کارگیری ۹۵۰۰ بسیجی برای «کمک به دولت و بازرسی در سراسر کشور» نیز خبر داده است.

افزایش نرخ تورم و افزایش پیوسته و افسارگسیخته قیمت انواع کالا به اعتراض‌ها در شهرهای مختلف به ویژه در استان خوزستان دامن زده و اینترنت در این استان و سپس در سراسر ایران با اختلال مواجه شد.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.