دولت رئیسی به طور رسمی قیمت مرغ، لبنیات و روغن را افزایش داد

پنجشنبه, 22ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

پس از اقدام دولت رئیسی در حذف یارانه برخی کالاهای اساسی، از صبح پنجشنبه قیمت مصوب مرغ، لبنیات و روغن خوراکی در ایران افزایش یافت و برخی از این محصولات خوراکی حدود دو تا سه برابر گران‌تر شدند.

بر اساس قیمت‌های مصوب جدید، قیمت هر کیلوگرم مرغ به حدود ۶۰ هزار تومان، قیمت روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی به ۶۳ هزار تومان، تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.

درباره قیمت‌های مصوب و رسمی نیز اعداد مختلفی ذکر شده است.

میزان افزایش قیمت این محصولات مختلف بوده و برای مثال قیمت روغن از ۱۸ هزار تومان به ۶۳ هزار تومان رسیده است. قیمت مرغ نیز پیش از افزایش قیمت حدود ۴۰ هزار تومان بود.

دولت ابراهیم رئیسی از روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت یارانه برخی اقلام خوراکی، از جمله آرد برای مصارف صنعتی را حذف کرد.

پس از آن نیز مقام‌های دولت رئیسی در انبوه اظهاراتی ضد و نقیض سخنانی مبهم درباره حذف ارز ترجیحی و «آزادسازی قیمت‌ها» بیان کردند.

افزایش شدید قیمت‌های به اعتراض‌ها در شهرهای مختلف به ویژه در استان خوزستان دامن زده و اینترنت در این استان و سپس در سراسر ایران با اختلال مواجه شد.

دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده مبلغ یارانه‌های نقدی برای ۹ دهک را افزایش می‌دهد اما این مبلغ قابل برداشت نیست. درباره قابل برداشت بودن بخش کوچکی از این مبلغ نیز اظهارات ضد و نقیضی بیان شده است.

از سوی دیگر برخی مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند در طرح فعلی قیمت نان و دارو تغییر نخواهد کرد؛ با این حال شماری از نمایندگان مجلس و همچنین مسئولان صنفی خبر داده‌اند منظور از این عدم تغییر سهمیه‌ای اندک برای هر نفر، مثلا حدود ۲۵۰ گرم نان روزانه، است.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.