اذعان روزنامه اصولگرا به شکست طرح «گشت ارشاد» در ایران

سه شنبه, 24ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

گشت ارشاد برای برخورد با افراد موسوم به «بدحجاب» در ایران

گشت ارشاد برای برخورد با افراد موسوم به «بدحجاب» در ایران

در پی افشای شلیک مامور گشت ارشاد به یک زن و شوهر در تهران و واکنش هر روزه زنان جوان در کشور به حجاب اجباری، روزنامه اصولگرا و تندروی رسالت روز سه‌شنبه به شکست پروژه گشت ارشاد اذعان کرد.

این روزنامه روز سه‌شنبه نوشت که «گشت ارشاد نه‌ تنها از حجاب صیانت نکرده، بلکه بذر نفرت و کینه بین قشری از جامعه پراکنده است».

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: «برخوردهای سخت و خشن گشت ارشادی مخالف رویکرد بزرگان جبهه انقلاب است. حکم حجاب در اسلام برای دفاع از زن است. برخورد با بدحجابی نباید به حیثیت زنان لطمه بزند.»

حکم حجاب اجباری در پی انقلاب سال ۵۷ توسط همین «بزرگان جبهه انقلاب» صادر شد و رعایت حیثیت و آبروی مردم از شعارهایی است که دهه‌هاست تکرار می‌شود، اما عملا چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

با این همه موضع‌گیری این روزنامه تندروی نزدیک به جناح حاکم در ایران نشان می‌دهد که خود این جناح نیز به موفقیت جا انداختن حجاب اجباری در کشور پس از ۴۳ سال باور ندارد.

نویسنده روزنامه رسالت خود به این نکته نیز اشاره کرده است: «تجربه چندین ساله حکایت از عدم توفیق و تالی‌فاسدهای متعدد این طرح [گشت ارشاد] دارد.»

این موضع‌گیری چند روز پس از آن منتشر می‌شود که روزنامه شرق در گزارشی روایت رضا مرادخانی، مربی مشت‌زنی و بوکسور سابق تیم ملی، را منتشر کرد که ماه پیش به دنبال حمایت از همسرش در مقابل گشت ارشاد در غرب تهران هدف ضرب و شتم قرار گرفته و نهایتا با شلیک مستقیم چندین گلوله به دست یکی از ماموران راهی بیمارستان شده بود.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.