دستور فوری رئیسی درباره حجاب و عفاف

چهارشنبه, 15ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در آغاز جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با توجه به دستور کار شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی درباره موضوع حجاب و عفاف دبیرخانه شورا را موظف کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی نسبت به اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و قانون سال ۱۳۸۴ شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیس دولت سیزدهم«ترویج فساد در جامعه اسلامی و انقلابی» را «اقدامی سازمان یافته و برنامه ریزی شده» دانست که با هدف «تضعیف و تخریب پایگاه معنوی و ارزش‌های دینی» با «سرمایه گذاری کلان استکبار و دشمنان ملت ایران» صورت می‌گیرد.

رئیسی، با اشاره به اینکه دشمنان ایران و اسلام با استفاده از شبکه‌های گسترده و متعدد ماهواره‌ای و مجازی با ترویج فساد، استقامت فرهنگی و مبانی ارزشی و دینی جامعه را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد: «باید در مقابل این تهاجم سازمان یافته و گسترده اقدامات لازم و بازدارنده صورت گیرد و نهادهای مسئول در این زمینه اقدامات نظام‌مند و منسجمی به عمل آورند.»

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران در ادامه جلسه اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، گزارش‌های دستگاه‌های مختلف درباره وضعیت اجتماعی مرتبط با موضوع حجاب و عفاف را مورد بررسی قرار دادند.

اعضا بر اساس این گزارش‌ها که حاکی از «نگرانی و مطالبه وسیع و گسترده مردم از وضعیت سلامت خانواده، فرزندان و نسل جوان» بود، بر لزوم انجام وظایف و مسئولیت‌های در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های مختلف در قوانین و مقررات مصوب مربوط به حجاب و عفاف تاکید کردند.

گفتنی است بر اساس گزارش‌های مردمی از سطح شهرهای بزرگ ایران، حضور گشت ارشاد در خیابانها نسبت به گذشته افزایش محسوسی داشته است و کاربران در فضای مجازی از تجربیات خود و برخورد تند ماموران و همچنین تذکر افراد مذهبی به بهانه امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.