علی اکبر امیدمهر: گاف بزرگ وزیر خارجه روسیه در اعلام هدف روسیه سرنگونی دولت اوکراین است

چهارشنبه, 5ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

این اعلام لاوروف نقض فاحش منشور ملل متحد بوده و اصولی چون، فصل اول اصل دوم (ممنوعیت تهدید به زور علیه اعضای ملل متحد) و فصل ششم اصل سی و سوم (حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات) را نقض نموده و از لحاظ تهدید به زور، مشمول فصل هفتم منشور ملل متحد و اصول سی ونه، تا چهل و سه، می‌باشد. که چون، ارجاع مسئله به شورای امنیت، در راستای اصل چهل و دو، با وتوی روسیه مواجه میشود. در نتیجه به موجب مواد یک و دو، اصل نود و شش، منشورمزبور، مجمع عمومی و شورای امنیت، می‌توانند. نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری را، جویا شوند. که سرانجام، با ارجاع قضیه، به مجمع عمومی و استفاده از مکانیسم قطعنامه اتحاد برای صلح، به محاکمه روسیه در دادگاه بین المللی و رسیدگی به جنایات جنگی ونیز ارتکاب جنایت علیه بشریت، منجر می‌گردد.

 

از سوی دیگر، نام بردن از فردی بدنام، با عنوان ماشین اعدام، قاضی ابوالقاسم صلواتی، برای محاکمه اسیران اوکراینی، در روسیه، گاف بزرگ دیگری، در مقابله با منشور ملل متحد و سایر قوانین و اصول روابط بین المللی است. این اقدام روسیه، بخاطر مقابله با پرونده اتهامات جنایات جنگی روسیه، علیه قریب به هزار و پانصد شکایت اوکراین در دیوان دادگستری لاهه، انجام می‌گیرد. در تحقیقات اولیه دیوان مزبور، تاکنون دویست و و بیست نفر، از نیروهای نظامی روسیه، به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم شده‌اند. روسیه در مقابله با این شکایات، با تشکیل یک دادگاه پوشالی باصطلاح بین المللی در مسکو، قصد محاکمه دویست اسیر اوکراینی را، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی دارد و از قاضی صلواتی هم به عنوان یکی از قضات این دادگاه نام برده شده است. قاضی مرگی که اعدام دویست و هفتاد و شش نفر را، در محاکمات پنج دقیقه‌ای، در پرونده خود دارد.
همه جنایتکاران تاریخ، از آلمان نازی، تا خمر‌های سرخ و… سرانجام، در دادگاههای بین المللی، پاسخگوی جنایات خود، علیه بشریت شده‌اند. آیا این بار، نوبت مقامات روسیه، در پاسخگوئی به اتهامات مربوط به ارتکاب جنایات بیشمار، در اوکراین و نیز سرانجام، نوبت رژیم جمهوری اسلامی، به خاطر سرنگونی عمدی هواپیمای مسافربری اوکراینی و شرکت در جنایات روسیه، در اوکراین، از طریق کمک‌های نظامی قضائی و.. به روسها، فرا رسیده است؟

 

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.