یک نماینده مجلس: حداقل ۱۰ میلیون خانوار مستاجر هستند

سه شنبه, 15ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن
 
یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی گفته است که در حال حاضر حدود حدود ۱۰ میلیون خانوار در ایران مستاجر هستند و نیاز به مسکن دارند.

یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی گفته است که در حال حاضر حدود حدود ۱۰ میلیون خانوار در ایران مستاجر هستند و نیاز به مسکن دارند.

مجتبی یوسفی با اشاره به آمار آخرین سرشماری انجام شده در این‌باره در سال ۱۳۹۵ گفته است که آمار خانوارهای مستاجر در آن زمان شش و نیم میلیون خانوار بوده اما اگر سالیانه به طور متوسط «یک میلیون» به این آمار اضافه شده باشد این آمار حدود ۱۰ میلیون خانوار است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از این نماینده مجلس نوشته است که برای ساماندهی بازار مسکن باید «فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن با ساخت و ساز و حمایت دولت‌ها» برطرف شود .

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس در مجلس یازدهم طرح جهش و رونق تولید مسکن با هدف پرداختن به دو بحث «تامین منابع مالی و حمایت از ساخت و ساز کنندگان با ارائه تسهیلات و زمین» برای اولین بار دنبال شد و بر اساس آن  منابع مالی برای ساخت مسکن پیش بینی شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که  وضعیت تامین مسکن در ایران طی چهل سال گذشته همواره رو به وخامت داشته و علیرغم اظهارنظرهای متعدد مقامات و حتی رهبر ایران در این‌باره هرگز راه حلی برای رفع آن ارایه نشده است.

مجتبی یوسفی از عملکرد «برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت» ابراهیم رییسی در این زمینه نیز اقدام کرده و اقدامات آن‌ها را «کارشکنی» توصیف کرده است و گفته است همراهی لازم برای ساخت مسکن وجود ندارد.

ابراهیم رییسی در زمان تبلیغات در دوران نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری بر ساخت یک میلیون مسکن در سال برای شهروندان ایران تاکید کرده بود.

فروردین ماه امسال و در آستانه یک سالگی نشستن بر مسند ریاست جمهوری در دیدار با مدیران بنیاد مسکن با اشاره به نیاز سالانه کشور به یک میلیون مسکن و ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در این زمینه بر سرعت در ساخت مسکن و تحویل به هنگام به متقاضیان تاکید کرد و گفت:«البته نباید مسئله سرعت در کار، سبب شود که دقت و کیفیت در ساخت مسکن نادیده گرفته شود. وظیفه شما ساخت مسکن ایمن، مطمئن و مستحکم است و هر گونه کم‌توجهی به این اصل زیان‌های سنگینی در پی خواهد داشت.»

از: ایران وایر 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.