حساب‌هایی که ماهانه بیش از ۱۰۰ تراکنش به ‌ارزش ۳۵ میلیون تومان داشته باشند، مشمول مالیات می‌شوند

یکشنبه, 20ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن
 

رادیو فردا

قائم مقام بانک مرکزی ایران می‌گوید: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، حساب‌های بانکی که بیش از ۱۰۰ تراکنش در ماه داشته باشند و ارزش جا‌به‌جایی آن‌ها ماهانه به بیش از ۳۵ میلیون تومان برسد، باید مالیات پرداخت کنند.

اصغر ابوالحسنی روز یکشنبه ۲۰ شهریور از این حساب‌های بانکی با عنوان «حساب‌های تجاری» نام برد و هدف از این اقدام را، «تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری» و «ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی» عنوان کرد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، تاکنون ۲۲۰ هزار حساب تجاری در کشور شناسایی شده است و به گفته قائم مقام بانک مرکزی، ارسال پیامک به افراد درباره تجاری یا غیرتجاری بودن حساب‌های آن‌ها از ابتدای ماه مهر آغاز خواهد شد.

شناسایی حساب‌های تجاری و گرفتن مالیات از دارندگان آن‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دو نهاد بزرگ اقتصادی زیر نظر دفتر رهبر جمهوری اسلامی، «ستاد اجرایی فرمان امام» و «آستان قدس رضوی»، از پرداخت مالیات معاف هستند.

خبرگزاری تسنیم روز ۱۴ شهریور امسال در گزارشی اعلام کرده بود که از مجموع ۱۸۵ هزار میلیارد تومان مالیات‌های دریافتی در پنج ماه نخست امسال مجموع سهم نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی تنها حدود ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز پیشتر در سال ۱۳۹۸ در گزارشی اعلام کرده بود که بنیادها و نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی با وجود سهم ۱۰ درصدی از اقتصاد ایران، سالانه تنها هشت هزارم درصد از مالیات کل کشور را پرداخت می‌کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.