استرالیا سرکوب خشونت‌بار معترضان در ایران را محکوم کرد؛ «در کنار زنان ایران می‌ایستیم»

سه شنبه, 5ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

تجمع اعتراضی در سیدنی استرالیا در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

تجمع اعتراضی در سیدنی استرالیا در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

دولت استرالیا روز سه‌شنبه پنجم مهر بکارگیری شدید و نامتناسب زور علیه معترضان در ایران به دنبال مرگ دردناک مهسا امینی را محکوم کرد.

در بیانیه این دولت آمده که ما مراتب نگرانی خود را نسبت به جزئیات مربوط به فوت نامبرده در زمان بازداشت با سفارت ایران در کانبرا در میان نهاده‌ایم.

استرالیا می‌گوید که از درخواست قائم مقام کمیسر عالی حقوق بشر برای تحقیقات فوری و بی‌طرف در مورد مرگ مهسا امینی توسط مراجع مستقل که دسترسی خانواده وی را به حقیقت و عدالت تضمین نموده و افراد مسئول را پاسخگو کند پشتیبانی می‌کند.

دولت استرالیا ضمن ابراز نگرانی از گزارش‌ها در مورد کشته‌شدن ده‌ها تن و زخمی‌شدن بسیاری دیگر، از جمله نوجوانان، بر اثر اقدامات خشن مقامات ایرانی برای سرکوب اعتراضات جاری، گفته است که از حق مردم ایران برای اعتراضات صلح‌آمیز حمایت کرده و خواستار آن شده که مقام‌های ایرانی در برابر تظاهرات جاری خویشتنداری به خرج دهد.

 

گزارش‌ها در مورد محدودیت‌های شدید اینترنتی در ایران نیز در بیانیه یاد شده، «آزاردهنده» توصیف و نشان از تلاش برای سرکوب آزادی بیان توصیف شده است.

دولت استرالیا می‌گوید که در کنار زنان و دختران ایرانی در مبارزه آن‌ها برای برابری و توانمندی می‌ایستد و از دولت ایران می‌خواهیم تا ظلم به زنان را متوقف کند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.