تسلیت سازمانهای ملی، دموکرات و جمهوریخواه به مناسبت درگذشت محمد امینی

چهارشنبه, 27ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

تسلیت به مناسبت درگذشت محمد امینی

با نهایت تاثر و تاسف از خبر غم‌انگیر و جانسوز درگذشت دوست و همراه عزیزمان آقای محمد امینی امینی از فرهیختگان و مبارزان راه استقلال، آزادی و دمکراسی در ایران و از رهروان پرتلاش و برجسته دکتر مصدق آگاه شدیم.

وی فرزند زنده یاد نصرت الله امینی از شخصیت های شناخته شده نهضت ملی، وکیل دکتر محمد مصدق، شهردار سابق تهران و فرزند مادری با فرهنگ بود.

محمد امینی شخصیتی دانشور بود که با ذکاوت و دانش و پژوهش‌های خود خدمات ارزنده ای به جامعه سیاسی ایران کرد. او از طریق نوشتن کتاب، مقالات و سخنرانی در مجامع ایرانیان و رسانه ها، مخاطبین خود را با تاریج معاصر ایران آشنا کرد.

وی در کتاب «زندگی و زمانه احمد کسروی» به توضیح افکار و کارنامه احمد کسروی و برخی آثار وی پرداخت و این کتاب را با یادداشت‌ها و توضیحات سودمند منتشر کرد. او همچنین در کتاب «سوداگری با تاریخ»، با قلمی توانا دوران نهضت ملی را تحلیل کرد، در این کتاب او به نقد مخالفان و منتقدان دکتر مصدق پاسخ داد و به توضیح دقیق ‌بنیادهای فکری و عملکردهای رهبر نهضت ملی ایران پرداخت.

هم اندیش ما محمد امینی دوران طولانی و سختی را با بیماری کرونا و عوارض حاصله از آن دست و پنچه نرم کرد. بیماری که سرانجام سبب مرگ او شد. او اما علیرغم کسالت و رنجوری حاصله از بیماری سخت، دست از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود نکشید و تا آخرین لحظه زندگی برای تحقق اهدافی که برای خود انتخاب کرده بود از هیچ  تلاشی فروگذار نکرد.

ما درگذشت این شخصیت ملی، اندیشمند و مبارزه راه آزادی ایران را به خانواده محترم امینی، طرفداران نهضت ملی ایران و دوستان ایشان تسلیت می گوئیم.


هیئت‌های سیاسی ـ اجرائی

جبهه ملی ایران ـ اروپا (سامان ششم)

حزب سوسیال دمکرات و لائیک ایران (همسازی جمهوری‌خواهان)

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

 ۲۷مهرماه ۱۴۰۱ (۱۹ اکتبر ۲۰۲۲)

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.