پدر کومار درافتاده: او را از دست دادم، اما فدای خاک وطن

یکشنبه, 15ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

رادیو فردا

حسن درافتاده، پدر نوجوان شانزده ساله پیرانشهری که روز یک‌شنبه نهم آبان در پیرانشهر به دست نیروهای جمهوری اسلامی با شلیک مستقیم کشته شد، روز شنبه بار دیگر به پلیس امنیت این شهر احضار شد. این دومین بار است که در یک هفته گذشته آقای درافتاده به پلیس امنیت احضار می‌شود و مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

آقای درافتاده در گفت‌وگوی اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا از عدم پاسخگویی دولت در مورد چگونگی کشته شدن پسر نوجوانش خبر داد.

پدر کومار درافتاده در گفت‌وگو با منوچهر پردل، او را پسری «خوش‌صحبت، پرانرژی و در عین حال مودب و سالم» توصیف کرد و گفت که فرزندش «با نیت و باور قلبی خود» وارد اعتراضات شده بود و روزی که کشته شد، در پیرانشهر «هیچ گونه حرکت اعتراضی رخ نداده بود.»

او با بیان این که به گفته «پزشکش که دکتر پزشک قانونی نیز است» به کومار «از فاصله چندمتری شلیک شده»، توضیح داد، «انگار که کومار هدف مستقیم‌شان بوده برای کشتن» و «معلوم نیست که چگونه و چرا به او شلیک شده بدون این که هیچ اعتراضی بوده باشد. چند نوجوان کنار هم بوده‌اند و آنها را زده‌اند.»

آقای درافتاده اضافه کرد: «چهارشنبه هم که من را از طرف پلیس امنیت احضار کردند گفتند این سلاحی که با آن به کومار شلیک شده سلاح ما نبوده، در جواب گفتم چطور ممکن است این سلاح مال شما نبوده باشد؟ شما اگر بخواهید یکی را بگیرید می‌دانید شب چی خورده و چگونه می‌خوابد. مگر شهر هر کی به هر کی است؟ داخل شهر پسر مردم کشته بشود و بعد بگویید نمی‌دانم و سلاح مال ما نیست؟ پس چرا فورا جنازه‌اش را برداشتید و با خودتان بردید؟»

او با تأکید بر این که «معلوم است کار خودشان است»، افزود: «این‌ها به قول خودشان می‌گویند ما قاتل را برایتان پیدا می‌کنیم. من خیلی با جدیت و تندی با آنها صحبت کردم.»

پدر کومار درافتاده همچنین اعلام کرد که دوباره برای روز شنبه احضار شده است.

آقای درافتاده همچنین تأکید کرد: «او را از دست دادم، اما فدای این خاک وطن! من هم فدای تمام این مردم بشوم. کومار من را سرافراز و سربلند کرد.»

پیش‌تر، یک شاهد عینی به «هه‌نگاو» گفته بود، «دو سمند سبز و سفید بدون پلاک پس از توقف با اسلحه ته‌پر و از فاصله سه متری به سوی کومار تیراندازی کردند» و «دو نوجوان دیگر همراه کومار بوده‌اند که یکی از آنها نیز توسط نیروهای حکومتی ربوده شده و سرنوشتش نامعلوم است.»

کومار درافتاده در آخرین پست اینستاگرامی خود ترجمه‌ای از شعر آقای ابک را بازنشر کرده بود: «ما مردم خاورمیانه هستیم، بعضی‌ھامان در جنگ کشته می‌شویم، بعضی در زندان، بعضی در جاده، بعضی در دریا، حتی بلندترین کوه‌ها هم انتقام تنهایی‌شان را از ما می‌گیرند، چرا که ما شغل‌مان مردن است.»

در جریان اعتراضات سراسری ایران که در پی کشته شدن مهسا امینی در بازداشت نیروی انتظامی آغاز شد و در سراسر کشور ادامه دارد، تاکنون دست‌کم ۳۱۴ تن از جمله ۴۷ کودک کشته شده‌اند.

مهسا امینی ۲۲ ساله که به همراه خانواده‌اش از سقز به تهران سفر کرده‌ بود، ۲۲ شهریور توسط گشت ارشاد بازداشت و به مرکز پلیس امنیت اخلاقی، مشهور به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. او ساعاتی بعد با آمبولانس به بیمارستان کسری برده شد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و ۲۵ شهریور جان باخت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.