پلیس رشت، زخمی شدن یک دختر جوان در پی حمله بسیج را تایید کرد

جمعه, 20ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

تصویری که از دختر زخمی‌شده در رشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

تصویری که از دختر زخمی‌شده در رشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

فرمانده انتظامی رشت تایید کرد که یک دختر جوان شامگاه پنج‌شنبه، ۱۹ آبان «پس از ورود بسیج» آسیب دیده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، محمود حافظی دلیل اقدام نیروهای بسیج را «برقراری نظم در پی برهم زدن نظم عمومی به دلیل پخش آهنگ و تشویق مردم برای رقص و پایکوبی» در خیابان علم‌الهدی رشت اعلام کرد.

وی گفت: «پس از ورود عوامل بسیج، عده‌ای قصد آشوب و درگیری با ماموران را داشتند که با هدایت عوامل بسیج و همکاری شهروندان، جمعیت متفرق شد.»

آقای حافظی دلیل زخمی شدن این دختر ۲۰ ساله از ناحیه سر را «ازدحام تجمع» عنوان کرد و گفت که صدمه واردشده به او «چندان جدی نبوده است» اما او «بنا بر نظر پزشک برای ادامه درمان در بخش اورژانس بستری است.»

شامگاه پنج‌شنبه، تصاویری از یکی از میدان‌ها رشت به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن گروهی از مردم در حال پایکوبی دیده می‌شدند. در عکس‌هایی نیز دختری که از سر او خون جاری شده و روی زمین افتاده بود، دیده می‌شد.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند که این دختر در پی حمله ماموران «لباس شخصیِ موتورسوار» به جمعیت و بر اثر اصابت پوکه گاز اشک‌آور به سرش زخمی شد.

 

تجمع‌های اعتراضی در پی کشته شدن مهسا امینی در هفته‌های گذشته همواره با سرکوب خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی همراه بوده است.

از آغاز اعتراضات ویدیوهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن‌های نیروهای گارد ویژه، بسیج و لباس شخصی در حال استفاده از اسلحه و باتوم برای سرکوب و متفرق کردن معترضان دیده می‌شوند.

برداشتن روسری و رقصیدن یکی از اقدامات اعتراضی شهروندان علیه حجاب اجباری و قوانین سرکوب‌کننده جمهوری اسلامی علیه شهروندان به‌ویژه زنان در هفته‌های گذشته بوده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.