اعتصاب گسترده کسبه و بازاریان در ده‌ها شهر ایران؛ همبستگی ایرانیان در سالگرد آبان خونین ٩٨

سه شنبه, 24ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

سه‌شنبه ۲۴ آبان، کاسبان و بازاریان ده‌ها شهر در نقاط مختلف کشور، در جواب فراخوان‌های مشترک در سومین سالگرد آبان خونین ۹۸ دست به اعتصاب سراسری زدند. بر اساس ارزیابی‌های ایران‌اینترنشنال، ایران شاهد گسترده‌ترین اعتصاب‌ها در سراسر کشور از ابتدای خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی بود.

گزارش‌ها و ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهند کارکنان ذوب‌آهن اصفهان، مغازه‌دارن در بازار بزرگ تهران، منطقه چراغ برق و منطقه تهرانپارس و همچنین کسبه در شهرهای تبریز، کرمان، یزد، بندرعباس، کرمانشاه، پاوه، بوکان، سقز، مشهد، مریوان، اراک، رشت، کامیاران، بانه، اشنویه، ماهشهر، مرودشت، شیراز، سنندج، مهاباد، نجف‌آباد اصفهان و خیابان آبان کرج و …، مغازه‌های خود را بسته و به اعتصاب‌های سراسری سه روزه پیوسته‌اند.

علاوه بر اعتصاب‌های گسترده،‌ تجمع و اعتراض‌های خیابانی نیز در این روز شکل گرفته است.

ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد مردم در چهارراه امیراکرم تهران با شعار «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» تجمع اعتراضی برگزار کرده و دختری هم روسری خود را بالای سر می‌چرخاند.

اعتصاب در واحدهای صنعتی

بر اساس ویدیوهایی رسیده به ایران‌اینترنشنال، کارکنان کارخانه ذوب‌آهن اصفهان دست از کار کشیده و به اعتصابات پیوستند.

بر اساس ویدیوها، کارگران این واحد صنعتی در محوطه کارخانه تجمع کرده و شعار «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» سر دادند.

اهمیت اعتصاب کارگران این کارخانه در این است که این شرکت اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده فولاد کشور است و سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌کند.

 بقیه ویدئوها را میتوانید در سایت ایران اینترنشنال ببینید

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.