همدردی کاخ سفید با خانواده کیان پیرفلک٬ تاکید بر ادامه بازخواست عوامل سرکوب در ایران

شنبه, 28ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

کیان پیرفلک در جریان اعتراضات در ایذه در ۲۵ آبان کشته شد.

کیان پیرفلک در جریان اعتراضات در ایذه در ۲۵ آبان کشته شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه جمعه در توییتی ضمن ابراز همدردی با خانواده کیان پیرفلک٬ کودک کشته شده در اعتراضات شهر ایذه٬ بر عزم آمریکا برای باز خواست عوامل قتل او و بسیاری دیگر از ایرانیان تاکید کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: به یاد خانواده کیان هستم. کیان تنها ۹ سال سن داشت وقتی با گلوله باران خودروی خانواده‌اش توسط نیروهای امنیتی ایران کشته شد. ما به پیگیری برای پاسخگو کردن (مقامات جمهوری اسلامی) در قبال کشته شدن کیان و بسیاری دیگر از ایرانیان شجاع ادامه خواهیم داد. 

کیان پیرفلک در جریان اعتراضات در ایذه در ۲۵ آبان در حالی‌که با مادر، پدر و برادر خردسالش در خودرو و در حال بازگشت به خانه خود بودند،‌ توسط افراد مسلح هدف تیراندازی قرار گرفتند. در این تیراندازی٬ کیان جان باخت و سه گلوله نیز به پدرش اصابت کرد که هم اکنون در بیمارستان است.

در ویدئویی که از مراسم خاکسپاری کیان پیرفلک، منتشر شده است، زینب مولایی، مادر کیان جزئیات وقایع رخ‌داده در زمان کشته شدن فرزندش را شرح می‌دهد و می‌گوید که « خود لباس‌شخصی‌ها» خودروی آن‌ها را در زمان عبور از خیابان «به رگبار بستند».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران پیشتر مدعی شده بودند که کشتار مردم ایذه توسط «تروریست‌ها» انجام شده است.

ایگاه حقوق بشری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ایران تا روز جمعه بیست و هفتم آبان به دست‌کم ۴۰۲ تن افزایش یافته است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.