طرح «ساکت کردن» حامد اسماعیلیون در جلسه محرمانه جبهه پایداری

دوشنبه, 30ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

اختصاصی؛ طرح «ساکت کردن» حامد اسماعیلیون در جلسه محرمانه جبهه پایداری

«ایران‌وایر»، به محتوای جلسه اخیر تعدادی از اعضای جبهه پایداری دست یافته که در آن اعضای این تشکیلات تندرو، از لزوم سرکوب و فرونشاندن اعتراضات مردمی سخن گفته‌اند. در این جلسه، دو تن از اعضای جبهه پایداری به نقش پررنگ «حامد اسماعیلیون» در اعتراضات خارج از ایران اشاره کرده و می گویند که او (اسماعیلیون) را باید «ساکت» کرد.

در این جلسه گفته شده است که بخشی از اصولگرایان، نحوه مدیریت جبهه پایداری را عامل اعتراضات و اتفاقات اخیر می‌دانند و قصد دارند تا جبهه پایداری را در نهادهای تصمیم‌ گیرنده جمهوری اسلامی، تضعیف کنند. 

به گفته منبع اختصاصی «ایران‌وایر»، در این جلسه «نصرالله پژمانفر»، «محمود نبویان»، «میثم نیلی»، «علی خضریان» و «وحید یامین‌پور» حضور داشته‌اند.

محمود نبویان، نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰مجلس، در این جلسه از طرحی برای قلع و قمع سلبریتی‌ها سخن گفته و در بخشی از سخنان خود با اشاره به حامد اسماعیلیون، مدعی می‌شود که او وابسته به سازمان مجاهدین است و باید پیش از این «ساکت» می‌شد.

نبویان در این جلسه می‌گوید که اقدامات اسماعیلیون در خارج از کشور از این جهت مهم است که او کاملا برنامه‌ریزی شده و حساب شده عمل می‌کند و موتور دوم اعتراضات داخلی شده است. 

فرد دیگری که هویت او مشخص نیست در این جلسه می‌گوید: «ما هم در مقابل اسماعیلیون دست بسته نیستیم، هم امکانات داخلی داریم و هم خارجی.»

اعضای حاضر در این جلسه، منظور دقیق خود را از «ساکت» کردن حامد اسماعیلیون بیان نکرده‌اند.

اما وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزیر ورزش دولت رئیسی، اخیرا در توییتی مدعی شد: «مسعود و مریم رجوی با چهره اسماعیلیون و نازنین بنیادی بازگشته‌اند و همان الگوی خشونت‌بار سال ۶۰ را تکرار می‌کنند. با این تفاوت که خانه‌های تیمی را در جایی مثل توییتر سازماندهی کرده‌اند و فرمان عملیات مهندسی را، از سعودی اینترنشنال صادر می‌کنند.»

محمود نبویان در بخش دیگری از سخنان خود این جلسه می‌گوید که از ابتدا، نزدیکی چهره‌های جبهه پایداری به دولت و رییس جمهور، و نفوذ در دستگاه‌های تصمیم‌ساز برای بسیاری از اصولگرایان قابل تحمل نبود، و حالا آقایان به بهانه «اغتشاشات»، در جهت حذف پایداری لابی می‌کنند.

نبویان در ادامه افزوده است: «باید دستور کار مشخصی تعریف شود و تمامی دوستان و افراد نزدیک به پایداری، از مراکز و ادارات گرفته تا رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با هر ابزاری که در اختیار دارند در جهت آرام کردن شرایط کشور و پایان دادن به اغتشاشات، تمام تلاش خود را بکنند.»

نبویان در این جلسه می‌گوید: «امثال قالیباف در مجلس و ضرغامی در دولت، که مدت زیادی است مترصد فرصتی برای پایین کشیدن جبهه هستند، قوه‌قضاییه هم با رقبا همکاری می‌کند.»

محمود نبویان پیش از این، سخنان توهین‌آمیزی در مورد معترضان بیان کرده و گفته است: «آن‌ها نجاسات، کف روی آب، آدمکش، رضاخانی، هوسران و فاسد هستند. سران اصلاحات مدافعان اصلی آشوبگران و اغتشاشگران، و مدافع افرادی هستند که ضد اسلام، ضد شیعه و ضد ایران هستند.»

اعضای جبهه پایداری، تاکنون تندترین موضع گیری‌ها را در خصوص اعتراضات مردم ایران و رخداد‌های اخیر داشته و خواستار برخورد حداکثری با معترضان شده‌اند.

جبهه پایداری چندین بیانیه تند در مورد اعتراضات اخیر منتشر کرده و اعضای این تشکل در گفت‌وگو‌های رسانه‌ای، هر نوع مماشات با معترضان را رد کرده و از مسوولان قوه‌قضاییه خواسته‌اند با معترضان برخورد قاطع کنند. 

۱۵آبان ۱۴۰۱، بیانیه‌ای با امضای ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم منتشر شد که در آن معترضان «محارب» خوانده شدند. در این بیانیه از قوه‌قضاییه خواسته شد که حکم «قصاص» (اعدام) را در مورد آنان اجرا کند. اما پس از انتشار این بیانیه، بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام کردند که چنین بیانیه‌ای را امضا نکرده‌اند و در نهایت مشخص شد که این نامه با تلاش اعضای جبهه پایداری منتشر شده و تنها نمایندگان سمپات این جبهه آن را امضا کردند. حتی خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد که امضای نمایندگان جعل شده است.

رهبر معنوی جبهه پایداری، «محمدتقی مصباح یزدی»، تندروترین مجتهد و از مروجان خشونت برای حذف مخالفان در جمهوری‌اسلامی است، که دی ماه دو سال پیش درگذشت. اعضای جبهه پایداری که از نزدیکان مصباح به شمار می‌آمدند، حتی پیش از تاسیس این تشکیلات، از اقدامات خشونت‌آمیز مانند قتل‌های محفلی کرمان، حمله به بیت آیت‌الله «منتظری»، همدستی در قتل‌های زنجیره‌ای، تا تخریب حسینیه دراویش گنابادی را در پرونده خود دارند.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.