وزیر خارجه چک به سفیر جمهوری اسلامی: ایران باید سرکوب وحشیانه معترضان را متوقف کند

جمعه, 4ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

یان لیپاوسکی، وزیر خارجه جمهوری چک، همچنین خواستار پایان حمایت ایران از تجاوز روسیه به اوکراین شد

یان لیپاوسکی، وزیر خارجه جمهوری چک، همچنین خواستار پایان حمایت ایران از تجاوز روسیه به اوکراین شد

وزیر خارجه جمهوری چک در دیدار با مجید قافله‌باشی، سفیر جدید جمهوری اسلامی در پراگ، موضع تندی اتخاذ کرد و گفت که ایران باید به سرکوب‌های وحشیانه علیه معترضان پایان دهد.

یان لیپاوسکی روز پنجشنبه سوم آذر در توئیتی تصریح کرد که جمهوری چک معمولا به سفیران برای جشن گرفتن درباره فصلی جدید از همکاری خوشامد می‌گوید، اما متاسفانه در حال حاضر «اختلافاتی عمیق» در روابط بین این کشور و ایران وجود دارد.

جمهوری چک در بیش از دو ماهی که از اعتراضات سراسری در ایران می‌گذرد، صحنه اعلام همبستگی ایرانیان مقیم این کشور و همچنین مردم آن با معترضان ایرانی بوده است که در میادین اصلی پراگ، پایتخت، دست به تجمع زده و علیه سرکوب‌های جمهوری اسلامی شعار سر داده‌اند.

وزیر خارجه جمهوری چک در توئیت خود افزوده که در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی همچنین خواستار پایان حمایت حکومت ایران از تجاوز روسیه به اوکراین شده است. 

تهران متهم است که تجهیزات نظامی به‌ویژه پهپادهای انتحاری در اختیار روسیه قرار داده که این کشور از آن‌ها برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی و غیرنظامیان اوکراینی استفاده کرده است.

ایران تا مدت‌ها ارسال تسلیحات به روسیه را تکذیب می‌کرد، اما در روزهای اخیر حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، سرانجام اذعان کرد که این تسلیحات تحویل شده است اما پیش از جنگ اوکراین.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.