مانی حقیقی به وزیر ارشاد: وقت نداریم برات برقصیم

دوشنبه, 28ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

مانی حقیقی، بازیگر و کارگردان سینمای ایران

رادیو فردا

مانی حقیقی، بازیگر و کارگردان سینمای ایران، دو روز پس از بازداشت ترانه علیدوستی، در ویدئویی ضمن حمایت از مواضع این بازیگر شناخته‌شده، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: «ما عزاداریم و در چهارگوشه این کشور داریم جسد عزیزان‌مان را خاک می‌کنیم، وقت نداریم برات برقصیم».

اشاره آقای حقیقی به اظهارات محمدمهدی اسماعیلی است که چندی پیش از اهالی هنر از جمله سینماگران و خوانندگان دعوت کرده بود تا فعالیت‌های خود را از سربگیرند.

این سینماگر خطاب به وزیر ارشاد اظهار داشت: «شما نماینده جریانی هستید که هم‌نسلان من را به جرم همراه داشتن نوار کاست و ویدئو دستگیر می‌کردید و کتک می‌زدید. شما مظهر قشری هستید که شهامت نشان دادن تصویر آلت موسیقی را در تلویزیون ندارد».

او پرسیده است: «چطور جرات می‌کنید در این شرایط که بهترین بازیگران، کارگردانان و شجاع‌ترین آهنگسازان و رپرهای ما در زندان هستند از ما دعوت کنید، برایتان کنسرت بگذاریم و جشنواره فیلم برگزار کنیم».

در روزهای اخیر درخواست وزیر ارشاد جمهوری اسلامی از هنرمندان به‌ویژه حوزه موسیقی برای آغاز دوباره فعالیت‌های هنری موجی از انتقادها را در فضای مجازی برانگیخته است.

محمدمهدی اسماعیلی روز ۲۲ آذر در شرایطی که اعتراضات سراسری به‌رغم سرکوب‌های گسترده از سوی حکومت ادامه یافته است، اعلام کرد «هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست، کما اینکه در حال حاضر سینماها و تئاترها، تقریبا در همه تماشاخانه‌های مهم فعال هستند».

پیشتر در ماه نخست اعتراضات سراسری، این سینماگر با انتشار یک ویدئوی دیگر از توقیف گذرنامه خود در فرودگاه توسط ماموران امنیتی و ممنوع‌الخروجی از ایران خبر داده بود.

کارگردان فیلم‌های «پنجاه کیلو آلبالو» و «اژدها وارد می‌شود» در همان زمان گفته بود اگر ممنوع‌الخروجی به منظور مجازات او از سوی حکومت است، آن را با آغوش باز می‌پذیرد زیرا با حضور در تهران اکنون افتخار تجربه یک واقعه تاریخی را یافته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.